اولین همایش هم اندیشی توسعه ورزشهای ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد
اولین همایش هم اندیشی توسعه ورزشهای ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد

سید مهدی خدمت بین دانا بیان داشت: ورزش‌های همگانی باعث شور و نشاط در جامعه می‌شود که با بسترسازی مناسب می‌توان این روحیه را در بین عموم مردم در تمام سنین افزایش داد.

به گزارش افق انزلی، دیروز ششم اردیبهشت ماه به همت هیئت ناشنوایان لاهیجان و همکاری کانون ناشنوایان شرق گیلان اولین همایش هم اندیشی توسعه ورزشهای ناشنوایان با عنوان «موفقیت در سکوت» با حضور مصطفی نیکو لعل آزاد رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، علیرضا بسیح دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، سید مهدی خدمت بین دانا رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان گیلان، سید عبدالرضا میراعلمی رئیس هیئت ناشنوایان شهرستان لاهیجان، سقراطی رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان و جمعی از روسای هیئت ناشنوایان شهرستان، روسای بهزیستی، آموزش پرورش، اداره ورزش و جوانان شهرستان، اعضای شورای شهر در لاهیجان برگزار شد

در این همایش سید عبدالرضا میراعلمی رئیس هیئت ناشنوایان شهرستان لاهیجان عنوان کرد: همایش هم اندیشی توسعه ورزشهای ناشنوایان با عنوان موفقیت در سکوت به همت هیئت ناشنوایان لاهیجان و همکاری کانون ناشنوایان شرق گیلان جهت اعتلای ورزش ناشنوایان برگزار می‌شود.

سید مهدی خدمت بین دانا رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان گیلان در این مراسم در خصوص ورزش‌های همگانی و قهرمانی بیان داشت: ورزش‌های همگانی باعث شور و نشاط در جامعه می‌شود که با بسترسازی مناسب می‌توان این روحیه را در بین عموم مردم در تمام سنین افزایش داد که باعث به وجود آمدن جامعه‌ای پویا و فعال می‌گردد.

وی همچنین در بحث ورزش‌های قهرمانی افزود: ورزشکاران ناشنوا همواره در عرصه ورزش در میادین مختلف باعث افتخار و سرافرازی شده‌اند و شایسته است با حمایت‌های همه جانبه و ارائه خدمات بیشتر زمینه رشد و ترقی این عزیزان را فراهم آوریم که با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران ناشنوا در خصوص توانمندسازی آنان سازمان بهزیستی و سازمانهای مرتبط در این زمینه اقدامات مناسبی در حال انجام است.

خدمت بین دانا با تاکید بر مشکل اشتغال بچه‌های ورزشکار عنوان کرد: این مهم نیازمند همت همه مسئولین می‌باشد که انشالله با پیگیری‌های صورت گرفته حل می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان گیلان در پایان گفت: استفاده از ظرفیت هیئت‌های شهرستانها در جهت اعتلای ورزش ناشنوایان نیازمند برگزاری جلسات منظم با برنامه ریزی دقیق روسای هیئت‌های شهرستانها با آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، کانون‌ها و انجمن‌ها می‌باشد

در ادامه مصطفی نیکو لعل آزاد رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان بابیان اینکه ورزشکاران ما هر کجا که رقابت کنند، روی سکو می‌روند و باید از این پتانسیل به بهترین شکل در کشور خودمان با حمایت‌های همه جانبه بهره ببریم. به جمع‌بندی موضوعات پرداخت.

وی همچنین بیان داشت: ما میزبان بازی‌های آسیایی ناشنوایان هستیم و در حال پیگیری امور و اجرای آن به نحو احسن می‌باشیم.

در پایان نیز حکم ریاست هیئت ناشنوایان شهرستانهای لاهیجان و لنگرود توسط سید مهدی خدمت بین دانا رئیس هیئت به آنان اهدا و از قهرمان‌های آسیایی و جهانی در رشته‌های شطرنج ارمین رحمت‌پور، فوتسال مجید کامدوست و… با لوح سپاس تقدیر شد.

گفتنی است در این مراسم گروه سرود ضحی و گروه سرود ناشنوایان استان گیلان به اجرای برنامه پرداختند.