گیلان میزبان مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی کارگران ایران شد
گیلان میزبان مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی کارگران ایران شد

همایون معصومی نایب رئیس انجمن کشتی کارگری ایران اعلام کرد: مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی کارگران کشور در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش افق انزلی، نایب رئیس انجمن کشتی کارگری ایران ضمن اعلام خبر میزبانی گیلان برای مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی کارگران ایران گفت: فضای ورزش کارگری با بقیه‌ی ورزش‌ها که در قالب هیات‌های مختلف فعالیت دارند، قدری متفاوت است و هدف و رسالت فدراسیون ورزش‌های کارگری، ایجاد نشاط بهره وری و سلامت کارگران می‌باشد.

مسئول انجمن کشتی کارگری استان گیلان ادامه داد: علاوه بر سلامتی و نشاط، تلاش شده تا برای تشویق کارگران و ایجاد انگیزه در آنان، مسابقات انتخابی استانی و کشوری جهت اعزام بهترین‌ها برای حضور در مسابقات جهانی هم در دستور کار قرار بگیرد. این در حالی است که پیش از این تیم کشتی کارگری ایران در چندین دوره مسابقات جهانی شرکت و در چند دوره هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

معصومی اظهار داشت: می‌توان با تعامل و همکاری وزارت کار به مانند دوران تحصیل، زنگ ورزش را در کارخانجات برای تقویت روحیه و نیز سلامت کارگران راه اندازی کرد.
وی با بیان اینکه از الزامات ورزش کارگری، بی‌ریا بودن و عاشقانه کار کردن دست اندرکاران و مسئولان آن است، افزود: در ورزش کارگری، تندرستی و نشاط کارگران هدف اصلی است.

نایب رئیس انجمن کشتی کارگری ایران اعلام کرد: معمولا هر کدام از فدراسیون‌ها، یک رشته ورزشی را مدیریت می‌کنند اما فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور بر مجموعه‌ی رشته‌های ورزشی مدیریت می‌نماید که همین موضوع کار را سخت‌تر کرده و نیز اهمیت فعالیت انجمن‌های استانی برای شناسایی ورزشکاران و حمایت از آنان را دوچندان می‌سازد.

معصومی اظهار داشت: در گیلان نیز تلاش خواهد شد تا ضمن شناسایی کارگران کشتی گیر، نسبت به رفع موانع برای کار و تمرین ورزشی آنان اقدام شود. همچنین همه‌ی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا کشتی گیران بیکار و جویای کار را به کارخانجات و… معرفی نماییم تا با ایجاد شغل، انگیزه‌ای برای ادامه تمرینات آنان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ کشتی به عنوان ورزش اول و باستانی ایرانیان، باید در دل کارخانجات برود، خاطر نشان کرد: کارگران باید بیشتر ورزش کنند تا با نشاط و سلامتی جسمی و روحی ناشی از آن، بتوانند با مشکلات بهتر روبرو شوند و بی‌شک سلامت روح و جسم در ارائه‌ی کار بهتر نیز تاثیری بی‌بدیل خواهد داشت.

همچنین وحید فرح‌پور نایب رئیس انجمن کشتی کارگری استان گیلان نیز اعلام کرد: مسابقات کشتی ساحلی کارگران ایران به میزبانی گیلان در خرداد ماه سال جاری در سنگاچین برگزار خواهد شد.

به گفته‌ی وی؛ مسابقات جهانی کشتی ساحلی کارگری در شهریور ماه سال جاری در یونان برگزار می‌شود.

ناگفته نماند افشین رادمرد داور بین المللی کشتی به عنوان؛ مسئول کمیته داوران، احمد اخلاقی رئیس کمیته مربیان، حسین محمدزاده سرمربی کشتی ساحلی، حسین مهری سرمربی کشتی آزاد و عادل کجکولی سرمربی کشتی فرنگی کارگری استان گیلان انتخاب شدند.