‍ آزاد‌سازی اراضی ۱۲۰ میلیاردی در بندرانزلی
‍ آزاد‌سازی اراضی ۱۲۰ میلیاردی در بندرانزلی

جانشين فرمانده انتظامي استان از رفع تصرف بيش از 12 هزار متر مربع از اراضي ملي به ارزش 120 ميليارد ريال در شهرستان بندرانزلي خبر داد.

به گزارش افق انزلی سردار “حسین حسن‌پور” در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهارداشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان بندرانزلی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات و در خلال رسیدگی به این پرونده به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به آدرس محل اعلامی اعزام و مشخص شد، متهم ۱۲ هزار و ۷۸ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده ‌است.
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از معرفی متهم ۴۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره به رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.