گیلان برنج، چای، بادام و زیتون به روسیه صادر می‌کند
گیلان برنج، چای، بادام و زیتون به روسیه صادر می‌کند

اسدالله عباسی در نشست با بسیج اظهار داشت: با دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، چای، برنج، بادام، زیتون به کشور روسیه و آستاراخان صادر خواهد شد و پُل آستارا چای افتتاح شده است.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش حدود سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ موفق به ایجاد ۳۶ هزار شغل شدیم و در سال ۱۴۰۲ هم توانستیم ۳۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال صادرات محصولات کشاورزی استان همچون برنج و چای و کیوی و فندق و زیتون هستیم، تصریح کرد: توجه صنایع تبدیلی و بسته بندی را جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار داریم و این یکی از اهداف تیم اقتصادی دولت در گیلان است.

عباسی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی در گیلان به نسبت میانگین کشوری بیان کرد: مشارکت اقتصادی استان نیز ۴۴.۵ درصد و بالاتر از میانگین ۴۱.۵ درصدی کشور است.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام بیان کرد: هیچ پروژه جدیدی در گیلان تعریف نشده و اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام است ولی انتظار دارم برخی از وزارت‌خانه‌ها نسبت به پرداخت اعتبارات مصوبات سفر به ادارات کل خود اهتمام ویژه ورزند.

استاندار گیلان در خصوص توجه به اقتصاد دریا محور در این استان افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گیلان در حال انجام است.