استقلال ۱ ملوان ۰ / شکست قوهای سپید در آزادی
استقلال ۱ ملوان ۰ / شکست قوهای سپید در آزادی

ملوان در دومین هفته از لیگ برتر دومین شکست خود را تجربه کرد تا برای کسب امتیاز چشم به دیدار سوم مقابل فولاد داشته باشد.

استقلال موفق شد در آخرین دیدار هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر از سد ملوان عبور کند. محمدحسین مرادمند توانست از پاس خوب مهدی پور نهایت استفاده ببرد و با یک ضربه سر، تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند و ۶ امتیازی شد.

نخستین موقعیت بازی، بزرگترین فرصت نیمه اول بود. جایی که زائرکاظمینی پس از ورود به محوطه جریمه، توسط مرادمند سرنگون شد و سیدرضا مهدوی نیز یک خطای پنالتی به سود میهمان اعلام کرد. مهران احمدی پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را نیز به سمت چپ حسینی زد، ولی کاپیتان آبی‌ها به زیبایی موفق به مهار پنالتی ملوان شد.

مهدی پور می‌توانست با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه ملوان را باز کند که اکبرمنادی آن را مهار کرد. بازی در ادامه فرصت چندان خطرناکی نداشت تا اینکه حسینی روی پرتاب اوت بازیکنان ملوان دچار اشتباه شد که در ادامه شوت محمدی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ۲۳ دقیقه ابتدایی نیمه دوم نیز موقعیت خاصی به روی دروازه‌ها شکل نگرفت تا اینکه ملوان روی حرکت خوب بردبار صاحب موقعیت شد که شوت پیمان رنجبری با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. ملوان ظرف ۲ دقیقه صاحب ۲ موقعیت مهم شد که شوت قاضی پور به بیرون رفت و سپس رنجبری نتوانست از اشتباه حسینی و چشمی استفاده کند.

بالاخره قفل دروازه‌ها در دقیقه ۷۹ باز شد. روی کرنر ارسالی مهدی مهدی پور، این مدافع پیش تاخته آبی‌ها یعنی محمدحسین مرادمند بود که از اشتباه بزرگ اکبرمنادی برای خروج از دروازه استفاده کرد و با یک ضربه سر نرم، دروازه ملوان را گشود و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

استقلال در ادامه و در دقیقه ۸۶ می‌توانست اختلاف را افزایش دهد. روی دفع بعد اکبرمنادی، توپ به آرمان رمضانی رسید. شلیک این بازیکن را خود منادی برگشت داد، ولی توپ برابر مهرداد محمدی قرار گرفت. این بازیکن با ضربه‌ای پرقدرت قصد داشت دروازه میهمان را باز کند، ولی آرمان اکوان توپ را از روی خط برگشت داد.

در نهایت این بازی با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا شاگردان نکونام به مانند سپاهان و پرسپولیس ۶ امتیازی شده و آبی پوشان با روحیه بالا، هفته بعد راهی اصفهان شوند و به دیدار تیم مورایس بروند.

گروه داوری:

سیدرضا مهدوی / کمک ها: امیرمحمدی داود زاده – امیررضا آشور ماهانی ؛ داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر: اسماعیل صفیری

ترکیب ملوان

حسین منادی، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، مهران احمدی، میلاد شعبانلو، پیمان رنجبری، مسعود زائر کاظمین، حسین صادقی، ۱۱ مرد اصلی مهدی تارتار برای این دیدار هستند.

ترکیب ملوان مقابل استقلال تهران

ترکیب استقلال تهران

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، جعفر سلمانی، کوین یامگا و ارسلان مطهری ترکیب اصلی آبی‌ها را در این بازی تشکیل می‌دهند.

ترکیب استقلال تهران مقابل ملوان

شرح بازی:

تیم فوتبال استقلال در هفته دوم لیگ بیست و سوم، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی و بدون تماشاگر به مصاف ملوان بندرانزلی رفت.

دقیقه ۳: ارسال ضربه کاشته مهدی مهدی پور با ضربه سر ابوالفضل جلالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷: حرکت خوب زائرکاظمینی و سرنگونی او در محوطه جریمه به دست مرادمند، باعث شد تا سیدرضا مهدوی به نشانه خطای پنالتی در سوت خود بدمد. مهران احمدی پشت این توپ ایستاد، ولی سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی، این ضربه را مهار کرد تا دروازه تیمش را بسته نگه دارد.
دقیقه ۲۶: روی تکل به موقع ارسلان مطهری در محوطه جریمه، توپ به مهدی پور رسید و شوت محکم این بازیکن را اکبرمنادی مهار کرد.

دقیقه ۲۷: شوت زائر کاظمینی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: جعفر سلمانی در محوطه جریمه صاحب فرصت شد که شوت او با برخورد به پای مدافع ملوان راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۱: یک پرتاب اوت از سوی بازیکنان ملوان، با اشتباه حسینی در خروج از دروازه همراه بود و توپ برابر محمدی قرار گرفت که شوت او به شکل خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: ارسال یک ضربه کاشته به روی دروازه ملوان، با اشتباه اکبرمنادی و خروج توپ از دست‌های او همراه شد، ولی بازیکنان استقلال نتوانستند از این توپ استفاده کنند.

دقیقه ۶۸: ملوان موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت. حرکت خوب محمدرضا بردبار از سمت چپ و ورود به محوطه جریمه، با پاس در عرض این بازیکن همراه شد، ولی ضربه پیمان رنجبری با اختلاف خیلی کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: پرتاب اوت بلند میلاد باقری را مدافعان استقلال دفع کردند که توپ پشت محوطه جریمه به پدرام قاضی پور رسید و شوت روی پا و سرکش این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: روی اشتباه چشمی و حسینی، توپ به رضا جعفری رسید و در یک کش و قوس ضربه او به پیمان رنجبری رسید که شوت این بازیکن نیز با برخورد به یکی از مدافعان استقلال راهی کرنر شد.

استقلال یک – ملوان صفر (دقیقه ۷۹: محمدحسین مرادمند): ارسال کرنر مهدی مهدی پور روی قوس محوطه ۶ قدم به محمدحسین مرادمند رسید و این بازیکن از خروج اشتباه اکبرمنادی نهایت استفاده را برد و توپ را به تور دروازه حریف چسباند و تیمش را پیش انداخت.

دقیقه ۸۳: پیمان رنجبری از پشت محوطه جریمه و با یک شوت دروازه استقلال را تهدید کرد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: موقعیت فوق‌العاده گلزنی برای استقلال روی اشتباه دروازه‌بان ملوان که ابتدا دروازه‌بان ملوان با واکنشی دیدنی مانع از گلزنی بازیکن استقلال شد و در ادامه ضربه مهرداد محمدی در برابر دروازه بدون دروازه‌بان توسط اکوان از روی خط دروازه برگشت داده شد.

در نهایت بازی در سه دقیقه وقت اضافه با برتری استقلال به پایان رسید.