قطع همکاری ویراستار انزلیچی؛ به دلیل تعصب به نام ملوان؟!!
قطع همکاری ویراستار انزلیچی؛ به دلیل تعصب به نام ملوان؟!!

نویسنده و ویراستار اهل انزلی به ماجرای جالبی درباره‌ی تعصب خود روی نام ملوان اشاره کرد.

افق انزلی؛ آزاده عزیزان آبکنار نویسنده  ویراستار انزلیچی در صفحه‌ی شخصی خود به موضوعی جالب توجه درباره‌ی تعصب مردم انزلی اشاره و از لغو همکاری خود با نویسنده‌ای که در کتابش جایگاه ملوان را خدشه دار کرده بود، خبر داد.
او در صفحه‌ی اینستاگرامش نوشت:
«چند ماه پیش، یه رمان اومد دستم برای ویراستاری. صفحات اول رسیدم به جایی که راوی نوشته بود:
_ ملوان کارش اینه که ستاره‌های فوتبال گیلان رو جمع می‌کنه توی تیمش، اما اونا رو نیمکت‌نشین می‌کنه و می‌سوزونه تا فقط بازیکنای شهر خودش رشد کنن و…
بهم برخورد. دیوونه شدم. با ناشر محترم تماس گرفتم و گفتم، من این کتاب رو ویراستاری نمی‌کنم، چون درباره‌ی تیم ملوان مزخرف نوشته( جناب نویسنده، معذرت می‌خوام🙏)
ناشر گفتن با خود نویسنده صحبت کن و اجازه بده درباره این مطلب برات توضیح بده.
خلاصه، نویسنده پیام داد و توضیح داد که این اتفاق واقعا رخ داده، اما بعدها متوجه شدن، چون همون جناب مربی سال‌ها پیش از طرف تیم ملوان تایید نشده بود، عمداً اجازه نداده بچه‌های شهرشون که یکی از شهرهای گیلانه، برن تیم ملوان و تست بدن. همچنین نویسنده توضیح داد که در ادامه‌ی داستان، تمام این جریانات رو نوشته، اما من نمی‌تونستم کنار بیام.
برای نویسنده گفتم که قلم چه اندازه می‌تونه خطرناک باشه و کلمات چه‌قدر تاثیرگزار هستن! گفتم که یه مخاطب وقتی کتاب رو می‌خونه، باهاش همذات‌پنداری می‌کنه»
*** شایان ذکر است؛ که عزیزان آبکنار بیش از ۱۴ سال در حرفه‌ی نویسندگی و ویراستاری فعالیت دارد و کتاب‌های (برکه، ترنم باران، عشق و ایمان و ماه‌تی‌تی) به قلم او به انتشار رسیده است.