شهر فروشی در انزلی/ انتقاد متخصص انزلیچی از اقدام شورای شهر و شهرداری
شهر فروشی در انزلی/ انتقاد متخصص انزلیچی از اقدام شورای شهر و شهرداری

مراحل نصب نماد "انزلیچی" در موج شکن قدیم انزلی در حال انجام است اما نصب این نماد با انتقاد برخی از فعالان اجتماعی و متخصصین شهرسازی مواجه شده است.

افق انزلی/ چند ماهی است که اجرای طرح نماد #انزلیچی در کمیسیون زیباسازی شورای شهر بندرانزلی از سوی تهمتن وکیل منفرد عضو جوان این شورا مطرح شده است.
این نماد هرچند که زیبایی و جلوه بصری مناسبی دارد اما منتقدین و دانش آموختگان شهرسازی معتقدند که جانمایی این نماد در محدوده موج شکن قدیم انزلی که بافتی تاریخی دارد مناسب نیست.
وکیل منفرد طی چند نظرسنجی اینستاگرامی معقتد است که نظر منتقدین صحیح نیست اما منتقدین می گویند یک نظر سنجی اینستاگرامی نمی تواند دلیل محکمی برای اجرای یک طرح اشتباه باشد.

آرین مینایی دکتری تخصصی مهندسی شهرسازی نماد انزلیچی را در محدوده موج شکن قدیم یک خط خطی کودکانه دانسته و در همین زمینه در صفحه ی شخصی اش گفته: ساختمانی که با همراهی اعضای محترم مدیریت شهری ضربه ای جبران ناپذیر به منظر ماندگار میدان و مناره انزلی زد, تنها با رقم ۲۱۴ میلیون تومان در کمیسیون ماده ۱۰۰ به جریمه محکوم شد.

وی می افزاید: المان کودکانه ای که ضربه ای جبران ناپذیر به منظر هویتمند شهری میزند با رقمی حدود ۲۰۰ میلیون تومان, حاصل از همین شهر فروشی, ساخته و نصب می شود.

آرمین صافدل فعال اجتماعی و فرهنگی انزلی نیز در همین زمینه در صفحه شخصی اینستاگرامش گفته: فارغ از کیفیت طراحی این سازه و یا جانمایی نامناسب آن، نحوه برخورد مدیریت شهری انزلی با یک مطالبه و خواسته فنی و لجبازی آنان به نحوی که انگار شهر اتاق خواب شخصی‌شان است، جای تاسف و خجالت فراوان دارد. مدیریتی که هیچ ارزشی برای نقاط هویتمند و حساس شهری قائل نیست تا طی این مدت بیشترین آسیب به بافت‌ها و عناصر تاریخی شهر وارد شود اما از آن سو با خیال راحت و دل خوش و با حالتی فریبکارانه از پیامک‌های اعتراضی خود استوری می‌گذارند.

المان انزلیچی پس از اعلام موافقت اکثریت شواری شهر، در منطقه موجشکن قدیمی بلوار قدس انزلی که قدمتی تاریخی دارد در حال نصب است.