افسانه چترنور: در ملوان شرایطم خیلی خوب بود/ اعتراض ملوان به تخلفات خاتون بم
افسانه چترنور: در ملوان شرایطم خیلی خوب بود/ اعتراض ملوان به تخلفات خاتون بم

خانم گل دور شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر زنان معتقد است یکی از دلایل اصلی عدم قهرمانی ملوان، کم تجربگی بازیکنان این تیم بود.

به گزارش افق انزلی به نقل از خبرگزاری برنا، افسانه چترنور در خصوص نایب قهرمانی ملوان در شانزدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر زنان اظهار داشت: کسب عنوان نایب قهرمانی با وجود بازیکنان کم سن و سال‌ که تجربه کافی نداشتند، برای ما خیلی ارزشمند است. یکی از دلایل اصلی عدم قهرمانی ما همین کم تجربگی بازیکنانمان بود اما آن طرف ارنج اصلی تیم خاتون بم متشکل از بازیکنان تیم ملی و بزرگسال بود و بیشتر آنها بازیکنان با تجربه‌ای بودند که به قهرمانی این تیم کمک کردند.

وی در رابطه با کسب عنوان خانم گلی مشترک با زهرا قنبری در این دوره از رقابت‌ها، عنوان کرد: در بازی مقابل نماینده شیراز توانستم ۳ گل به ثمر برسانم و به رقیبم که ۱۵ گل زده بود برسم. بازی آخر ما در لیگ به دلیل مشخص بودن قهرمان و نایب قهرمان، اهمیت خاصی نداشت و تنها مسئله ما رقابت بر سر خانم گلی بود. در آن دیدار ۴ گل به ثمر رساندم و بعد از بازی متوجه شدم خانم قنبری هم ۴ گل زدند و به صورت مشترک خانم گل این دوره از رقابت‌ها شدیم.

بازیکن ملوان در مقایسه‌ شرایط ملوان با تیم سابقش شهرداری سیرجان، گفت: امسال همه چیز عالی بود و شرایط خیلی خوب پیش رفت. ملوان تنها تیمی بود که نزدیک به ۵،۶ بازی‌‌اش به صورت زنده پخش شد در صورتی که در سایر تیم‌ها چنین خبری نبود. ما جزو تیم‌هایی بودیم که هوادارانمان خارج از خانه هم تنهایمان نگذاشتند، حتی در دیدار آخر هم آمدند و تیم را تشویق کردند. در ۸،۹ سالی که به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنم چنین هوادارانی ندیده‌ام. مردم انزلی عاشق فوتبال هستند و یار دوازدهم تیم ما بودند.

چترنور افزود: امسال ما از نظر مدیریت و رسانه خیلی قوی بودیم. مدیرعامل ملوان حمایت زیادی از تیم ما داشت، ایشان در بیشتر مسابقات کنار ما بودند. می‌توانم بگویم سالی که گذشت یکی از بهترین سال‌های فوتبالی من بود، سطح مسابقات خیلی بالا بود و برای ما هر بازی حکم فینال داشت. سال خیلی سختی داشتیم، به سختی این عنوان را به دست آوردیم و از این حیث خیلی برای‌مان شیرین بود.

وی در خصوص بیانیه این باشگاه در پایان رقابت‌های لیگ برتر زنان، عنوان کرد: طبق قوانین کسانی که در تیم ملی سمتی دارند اجازه ندارند همزمان در لیگ برتر هم سمت داشته باشند در بازی مقابل خاتون بم این تخلف از جانب آنها انجام شد و باشگاه ما به این مسئله معترض بود و بیانیه مربوط به این تخلف بود.

بازیکن تیم ملی بانوان در خصوص مسیری که به سختی طی کرده و دوری از خانواده‌اش، گفت: از ۱۳ سالگی از خانواده‌ام دور بودم چون هم در اردوهای تیم ملی حاضر می شدم و هم سال ۹۴ به شهرداری سیرجان رفتم که اولین تیمم بود. دوری از خانواده سخت است اما پدر و مادرم در این راه خیلی کمکم می‌کنند و همیشه حمایتم کرده اند. در این سال‌ها از درس خواندن هم غافل نشدم؛ یک سال است که مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی را اخذ کرده‌ام و منتظر فرصتی هستم که بتوانم ادامه تحصیل بدهم و در آزمون دکتری شرکت کنم.

چترنور در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال مردان را هم دنبال می کند و طرفدار کدام تیم است، گفت: بله، رقابت‌های لیگ برتر مردان را دنبال می کنم. من استقلالی‌ام و این تیم را خیلی دوست دارم، امیدوارم این نتایج درخشان و صدرنشینی ادامه دار باشد و بتوانیم قهرمان شویم.

وی در پایان در خصوص بزرگترین آرزوی فوتبالی که هنوز به آن دست پیدا نکرده، گفت: فکر می‌کنم به هر چیزی که می‌خواستم رسیدم ولی آرزوها که تمام شدنی نیست. در مقطع فعلی تنها چیزی که می‌خواهم این است که فوتبال زنان و بازیکنان پر تلاش ما دیده شوند. اگر دیدارهای ما پخش زنده داشته باشد و همه بتوانند مسابقات زنان را ببینند؛ فوتبال ما رشد می‌کند، اسپانسرهای زیادی سمت فوتبال زنان می‌آیند و این مسئله به همه تیم‌ها کمک می‌کند.