طنز پهلو میزبان بیش از ۵۰ نفر از اساتید و طنز پردازان و هنرمندان کشور
طنز پهلو میزبان بیش از ۵۰ نفر از اساتید و طنز پردازان و هنرمندان کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با فرماندار فومن گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری یادواره استاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) اهتمام ویژه دارد.

به گزارش افق انزلی، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سفر یکروزه خود درروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به شهرستان فومن، با فرامرز مرجانی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور سجاد صالحی معاون سیاسی فرمانداری فومن، قربانی شهردار و احمدزاده رییس شورای اسلامی شهر فومن و بهرام خوشحال معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، امیرحسین طاهری ضمن تجلیل از شخصیت والا و هنری «گل آقا» و طنزهای هنرمندانه ایشان اظهار نمود: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت در خصوص جایگاه بلند مرتبه استاد کیومرث صابری فومنی و برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای در برگزاری یادبود «گل آقا» و جشنواره طنز پهلو دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: امسال این مراسم میزبان بیش از ۵۰ نفر از اساتید و طنز پردازان و هنرمندان ملی است که از سرتاسر کشور مهمان شهرستان فومن خواهند بود.

وی افزود: هشتمین دوره جشنواره طنز پهلو در دو بخش اجرای هنرمندان در صبح و اختتامیه جشنواره نیز در عصر برگزار می‌شود و در راستای آموزش و ترویج طنز فاخر و استفاده از ظرفیت هنرمندان میهمان در این جشنواره، کارگاه‌های آموزش شعر نیز پیش بینی شده است.

طاهری گفت: امسال به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد، برای اولین بار بودجه فرهنگی وزارت مصوب و در قالب قرارگاه شهید آوینی اجرایی شد. گفتنی است قرارگاه شهید آوینی با رویکرد تقویت بنیه فرهنگی استانها و و شهرستان‌ها با نظارت فرماندار و امام جمعه شهرستان و با هدف تولید و آموزش هنر اجرا خواهد شد.

همچنین فرامرز مرجانی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خواستار اهتمام متولیان برای افزایش اعتبارات برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی شد.

فرماندار فومن با اشاره به بحث حجاب و عفاف که پس از امنیت، دومین بحث مهم ملی و از محورهای فعالیت‌های فرهنگی کشور است، به ضرورت همکاری تمام دست اندرکاران در عین حمایت سازمانی از سوی مراجع بالادست پرداخت.