بزرگترین تابلوی معرق جهان در آستارا ساخته شد
بزرگترین تابلوی معرق جهان در آستارا ساخته شد

بزرگترین تابلوی معرق جهان با دستان استاد «مهرداد گلکار» در ابعاد هفت متر و ۲۰ سانتی متر در ۹۰ سانتی متر ساخته و به مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) آستارا هدیه خواهد شد.

به گزارش افق انزلی، مهرداد گلکار در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: این تابلوی معرق را در مدت زمان ۶ ماه در کارگاه شخصی خود در شهرستان آستارا ساختم و در مراسمی به مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) انتقال و نصب می شود.

 

وی افزود: ساخت این اثر که قرار بود یکساله به اتمام برسد با همت زیاد در طول ۶ ماه و قبل از ماه محرم آماده و رونمایی شد تا در این مسجد مقدس زینت بخش خانه خدا باشد و مردم از دیدن آن لذت ببرند.

 

استاد معرق آستارایی ادامه داد: این تابلو را به نیابت از پدر و مادر خود و پدر و مادر همسرم که به رحمت خدا رفته اند تقدیم مسجد صاحب الزمان(عج) می کنم.

 

گلکار خاطرنشان کرد: این تابلو با القاب امام زمان (عج) و ائمه اطهار مزین شده است و این ابعاد در ایران و جهان نمونه ندارد.

 

رئیس کانون مداحان شهرستان آستارا بیان کرد: بیشتر هزینه ساخت این اثر هنری را خیرین متقبل شدند و برآورد هزینه ساخت و دستمزد آن که توسط کارشناسان خبره آن بررسی و اعلام شد بیش از ۶ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: نمونه کارهای بنده در مساجد حضرت فاطمه زهرا(س)، مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع)، مسجد عباسیه، مسجد غربای آستارا و مسجد حضرت فاطمه زهرای لوندویل وجود دارد که این آثار هنری مختلف مانند درب مساجد، تابلوهای معرق، ساخت درب های سقاخانه و غیره انجام شده و ماندگار است.

 

استاد معرق شهرستان آستارا اعلام کرد: بیش از ۳۵ سال در زمینه ساخت و خلق آثار هنری معرق فعالیت دارم و با علاقه ای که به این هنر فاخر داشتم بدون اینکه از استادی کمک بگیرم در زمینه آموزش آن با آزمون و خطا اقدام کردم و بعد از مدتی توانستم هنر خود را عرضه کنم.

 

گلکار که خود از مداحان حرفه ای شهرستان آستارا است، گفت: همه آثار را به عشق اهل بیت و امام حسین(ع) ساخته و عرضه شد و امید آن را دارم که مقبول ایشان قرار گیرد.