شناسایی پشه آئدس در رشت و انزلی
شناسایی پشه آئدس در رشت و انزلی

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی پشه آئدس در دونقطه محدود از رشت و انزلی خبر داد و گفت: هیچ‌یک از پشه‌های صیدشده بیماری‌زا نبوده‌اند.

به گزارش افق انزلی محمدرضا امینی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با تأیید شناسایی پشه آئدس در چند نقطه از گیلان، اظهار کرد: سال‌هاست در بسیاری از نقاط اروپا گونه‌ای از پشه به نام آئدس شناسایی و از سال‌ها پیش با رویکرد پیشگیرانه، ایستگاه‌های صید حشره در برخی شهرستان‌های گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر کارشناسان بهداشتی گیلان در سال‌های اخیر برای شناسایی و صید پشه آئدس، افزود: تاکنون این‌گونه پشه در دونقطه از بندر انزلی و رشت شناسایی و صیدشده که این پشه‌ها آلوده به ویروس و یا ناقل بیماری نیز نبوده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شهرستان‌های بندرانزلی و رشت مه پاشی و بهسازی محیط و به‌موازات آن مراقبت‌های حشره‌شناسی صورت می‌گیرد، گفت: این اقدامات جاری و پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد این پشه است و جای نگرانی از بابت ازدیاد پشه و شیوع بیماری وجود ندارد.

  • منبع خبر : فارس