یک مادر و فرزندش در انزلی با کمک شهروندان خانه دار شدند
یک مادر و فرزندش در انزلی با کمک شهروندان خانه دار شدند

یک مادر و فرزند اهل بندرانزلی که پنج سال در شرایط سخت زندگی می‌کردند با کمک شهروندان و جمع آوری کمک‌های مردمی صاحب خانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی مدیر مؤسسه طرح زنگ مهربانی نو شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با انتشار تصاویری از یک خانواده دو نفره در فضای مجازی که در منطقه‌ای محروم در بندرانزلی سکونت داشتند این موضوع پیگیری و مورد بررسی قرار گرفت.

صادق صیاد افزود: پس از بازدید از محل و شرایط زندگی این مادر و فرزندش، تصاویر آن در صفحه اینستاگرامی با مردم به اشتراک گذاشته شد و از شهروندان خواستیم هرکس به اندازه توان خود برای خانه دار شدن این خانواده دو نفره کمک کند.

وی ضمن تشکر از مهرورزی همشهریان نسبت به این خانواده، ادامه داد: تنها مشکل موجود بالا بودن نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن بود که از سوی یکی از خیرین انزلی مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای رهن ۱۸ ماهه یک واحد آپارتمان در مسکن مهر انزلی اختصاص یافت.

صیاد همچنین گفت: شهروندان همچنین بسیاری از کالاهای مورد نیاز برای این خانواده را تهیه و اهدا کردند تا در نهایت خانه‌ای با امکانات اولیه لازم برای گریز از شرایط سخت زندگی پنج سال گذشته برای این مادر و فرزندش مهیا شود.

وی افزود: پنج سال است که این مادر و فرزندش پس از فوت همسرش و بیرون راندنشان از منزل قبلی به ناچار با شرایط سخت در این محل بدون داشتن سرویس بهداشتی و حمام و تنها با یک اجاق برقی ساکن شده‌اند.

صیاد ادامه داد: چون این مادر حرفه خیاطی را نیز فرا گرفته است با کمک مردم یک دستگاه چرخ خیاطی نیز برای کسب درآمد برای وی تهیه شده است.

  • منبع خبر : مهر گیلان