صدای سوت قطار در انزلی تا پایان دولت شنیده می‌شود
صدای سوت قطار در انزلی تا پایان دولت شنیده می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیارد تومانی در بنادر کاسپین، انزلی و آستارا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید گفت: در راستای تکمیل کریدور شمال - جنوب، تا پایان دولت دوازدهم صدای سوت قطار در بندرانزلی شنیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی ارسلان زارع  در حاشیه بازدید از بندرگاه انزلی اظهار کرد: استمرار روند استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته اقدامات خوب زیربنایی برای این بنادر شکل نگرفته بود افزود: در دولت تدبیر و امید با شناخت این ظرفیت ها اقدامات خوبی صورت گرفت و با زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد آن بودیم که میزان تخلیه و بارگیری در بنادر از ۸ به ۱۳ میلیون تن افزایش یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به تخلیه و بارگیری کشتی های حامل غلات و روغن از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر کاسپین تاکید کرد: تکمیل کریدور شمال جنوب و رسیدن قطار به بندر انزلی با توانایی حمل ۱۰ میلیون تن بار، می تواند اقتصاد بندر انزلی را متحول کند .

زارع با تاکید بر ضرورت افزایش صادرات و درآمد ارزی استان تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت در دستور کار دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه است و یکی از راهکارهای خروج از وابستگی به نفت، افزایش صادرات است.

وی تکمیل کریدور شمال و جنوب و حمل کالا از جنوب به بندر انزلی را فرصت مناسبی برای افزایش درآمد دانست و گفت: تا پایان دولت دوازدهم بنادر انزلی و کاسپین به راه آهن سراسری متصل می شود.

زارع افزود: با صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد برای الحاق ۴۰ هکتار پس کرانه بندر انزلی باید از ظرفیت های  این بندر با نگاه تقویت درآمد و توسعه اقتصادی برای توسعه شهر استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اکنون که در شرایط و وضعیت جنگ اقتصادی هستیم باید در راستای سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی دولت کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از این چالش استفاده از بنادر آستارا ، کاسپین و انزلی است تا با ایجاد رویکرد جدید برای واردات بخشی از کالاهای مورد نیاز و اساسی و واسطه ای ، از صادرات محصولات تولیدی ایران اسلامی به کشورهای هدف بهره اقتصادی لازم را ببریم .

زارع یادآور شد: ظرفیت گذشته بنادر جنوبی حس کم نیاز بودن به بنادر شمالی را به برخی از سرمایه گذاران القاء کرده بود اما امروز با توجه به شرایط موجود سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند در بنادر شمالی سرمایه گذاری کنند و ما باید شرایط را برایشان تسهیل کنیم .

  • منبع خبر : ایرنا گیلان