دولت الکترونیک در روستاهای انزلی اجرایی می شود
دولت الکترونیک در روستاهای انزلی اجرایی می شود

اسماعیل قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از اجرای دولت الکترونیک، تسهیل در کار مردم و کاهش رفت و آمدهای آنان به ادارات و سازمان های مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی اسماعیل قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از اجرای دولت الکترونیک، تسهیل در کار مردم و کاهش رفت و آمدهای آنان به ادارات و سازمان های مختلف است.
وی افزود: در تلاشیم برای کاهش مشکلات دهیاران و روستائیان در مراجعات به ادارات شهرستان، دولت الکترونیک را در سطح روستاهای شهرستان بندرانزلی راه اندازی کنیم.
بخشدار مرکزی انزلی تصریح کرد: باید در جهت رفاه حال روستاییان و آسایش هرچه بیشتر آنها تلاش کنیم تا از پیچیدگی فرایندهای اداری برای آنان کاسته شود.
قاسمی با اشاره به لزوم فراهم سازی تجهیزات لازم از جمله کامپیوتر و اسکنر برای همه دهیاری های روستاهای انزلی تاکید کرد:با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن دولت الکترونیک، مسیر توسعه روستاهای شهرستان انزلی هموارتر می شود.

قاسمی تصریح کرد: دولت الکترونیک در روستاه ها باید با زمان بندی و با برنامه ریزی مدون به مرحله اجرا برسد.
بخشدار مرکزی انزلی با اشاره به سرقت هایی که در سطح روستاها انجام می شود گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از سرقت در ردستاها باید مبادی ورودی و خروجی روستاها به دوربین مداربسته مجهز شودتا آمار سرقت در شهرستان کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، در عصر تکنولوژی و سیطره فضای مجازی بر جامعه دیگر لزومی ندارد که  یک روستایی برای انجام کار اداری کیلومترها مسیر را طی کند تا فقط یک امضا و موافقنامه دریافت کند، در حالی که ممکن است کارشناس مربوطه در همان زمان به مرخصی رفته باشد و از طرفی ممکن است روستایی تا رسیدن به اداره مورد نظر به ساعات پایانی وقت اداری برخورده و در نهایت نتیجه لازم را به دست نیاورد و در این شرایط بهترین راهکار برای حذف این رفت و آمدها از مناطق دور دست به مراکز استانها ، تحقق دولت الکترونیک است که دولت خدمات خود را در بستر ” دیتابیس ” بر روی دیتاسنترهای مشخص به مردم ارائه دهد.

با توسعه و گسترش گوشی های تلفن همراه هوشمند و اپلیکشین ها، خدمات دولت در بستر اینترنت نیز افزایش یافت به گونه ای که اکنون بانک نیز به مشتریان خود در هر کجا که گوشی و اینترنت خط بدهد ، خدمات خود را ارائه می کنند و دولت تدبیر و امید از همان ابتدا به دنبال تحقق دولت الکترونیک بود که این روند در دولت دوازدهم به یک اصل برای دولت تلقی شد و وزیر جوان و معاونانش به دولت مداوم در خصوص تحقق دولت الکترونیک گزارش خود را ارائه می دهند و دستگاههای کم کار را به مردم معرفی می کنند.

دولت الکترونیک (Electronic Government) به استفاده از دستگاه‌های ارتباطیِ الکترونیکی، رایانه‌ها و اینترنت به‌ منظور ارائه‌ خدمات عمومی به شهروندان و دیگر افراد حاضر در یک کشور یا منطقه اشاره دارد.

تعاملات دیجیتالی بین شهروندان و دولت (C2G)، تعاملات دیجیتالی بین یک دولت با دیگر سازمان‌های دولتی (G2G)، تعاملات دیجیتالی بین دولت و شهروندان (G2C)، تعاملات دیجیتالی بین دولت و کارمندان (G2E) و تعاملات دیجیتالی بین دولت و کسب‌وکارها (G2B)از ویژگی های دولت الکترونیک است.