تشکیل شبکه ۱۰۰ نفره رسانه ای در راستای فعالیت های محرومیت زدایی
تشکیل شبکه ۱۰۰ نفره رسانه ای در راستای فعالیت های محرومیت زدایی

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از تشکیل شبکه یک صد نفر رسانه ای در راستای انجام فعالیتهای محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی سرهنگ مهدی پارسا امروز در نشست خبری به مناسبت اختتامیه دور عالی تربیت مربی روزنامه نگاری در گیلان اظهار کرد: بسیج رسانه گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب برنامه های آموزشی ۲۵۰ نفر از افراد خبرنگار  و علاقه مند به حوزه رسانه را آموزش داده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان رتبه سوم رسانه های مجازی و رتبه هفتم رسانه های مکتوب کشور را دارد، افزود: به دنبال این هستیم در بسیج رسانه فضای خبری استان گیلان را از نظر کیفی ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه در جامعه گفت: آموزش سواد رسانه در گیلان توسط بسیج رسانه  به صورت یک ابتکار در مساجد انجام شد و همچنین توانستیم برای نخستین بار در سطح کشور مدرسه عالی سواد رسانه را در دو مدرسه استان گیلان راه اندازی کنیم.

پارسا با تاکید بر اهمیت استفاده از رسانه برای تبلیغ معارف انقلاب اسلامی تصریح کرد: رزمایش رسانه ای حجاب و عفاف بعد از هتک حرمت به بانوی آمر به معروف خمامی یکی از برنامه های ویژه ای بود که بسیج رسانه در خصوص جلوگیری از تخریب حجاب و عفاف انجام داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی بیان کرد: تشکیل شبکه یک صد نفره خبرنگاران سپاه و بسیج یکی از برنامه های ویژه بسیج رسانه است که قرار است این شبکه در حوزه محرومیت زدایی فعالیت داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت رسانه ای سه استان شمالی کشور استفاده کنیم به همین جهت اتحادیه روزنامه نگاران حاشیه خزر بخاطر اشتراکات فرهنگی سه استان می تواند گام موثری در توسعه این سه استان شمالی باشد.

پارسا از برگزاری جشنواره ابوذر گیلان در ۲۱ دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: این جشنوراه ویژه مطبوعات و خبرگزاری ها است و در ۹ محور مبارزه با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بسیج و اقدامات آن، بصیرت و دشمن شناسی اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و رونق تولید برگزار می شود.

وی با تصریح بر اینکه بخش ویژه جشنوراه امسال بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان کرد: با توجه به اهمیت این بیانه ، یکی از رسالت های ما به عنوان عضوی از جامعه خبری کشور باید این باشد که نسبت به تحقق محتوای آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان یاد آور شد: مهلت ارسال آثار برای جششنوراه ابوذر تا پنج آذر ماه بود اما آن را به دلیل قطعی اینترنت به مدت یک هفنه تمدید کردیم و علاقه مندان می توانند حداکثر تا ۱۲ آذر ماه آثار خودشان را برای مدیریت بسیج رسانه گیلان ارسال نمایند.