اهدای بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب به مدارس انزلی
اهدای بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب به مدارس انزلی

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بندرانزلی با اشاره به استقبال خیرین و والدین دانش آموزان از اهدای کتاب به مدارس این شهرستان، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب به مدارس انزلی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی بهنام نوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی  اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۴ کلاس درس در مقطع ابتدایی شهرستان بندر انزلی دارای کتابخانه کلاسی و ۲۳ مدرسه نیز دارای کتابخانه مستقل هستند و کتاب های مورد نیاز و مناسب برای دانش آموزان در این کتابخانه پیش بینی و تجهیز شده است.

نوری با اشاره به اینکه ۱۱ کتابخانه مستقل در دوره اول متوسطه و ۹ مدرسه نیز در دوره دوم متوسطه دارای کتابخانه مستقل هستند، افزود: ۲۸ مدرسه روستایی در شهرستان انزلی وجود دارد که همه این مدارس دارای کتابخانه هستند تا دانش آموزان بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را جهت مطالعه در اختیار داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بندرانزلی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در زمینه فعالیت کتابخانه مدارس در شهرستان وجود ندارد، گفت: همه کتاب های موجود در کتابخانه مدارس و کتابخانه‌های کلاسی به صورت منظم پایش شده تا علاوه بر انتخاب کتاب های مناسب هر مقطع آموزشی کتاب های قدیمی از رده خارج شود.

نوری با اشاره به اینکه در هر سال تحصیلی حداقل هزار کتاب برای تجهیز کتابخانه مدارس خریداری می شود، گفت: این کتاب ها علاوه بر فروش به دانش آموزان علاقه مند، به عنوان اموال مدارس و جهت تجهیز کتابخانه هر مدرسه در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به استقبال خیرین و والدین دانش آموزان از اهدای کتاب به مدارس تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب به مدارس شهرستان اهدا شد که همه این کتاب ها بعد از نظارت به موضوع و عناوین کتاب، در مخزن کتابخانه کلاسی و یا کتابخانه مدرسه قرار گرفت.

  • منبع خبر : ایکنا