تضاد طبقاتی حاکم بر جامعه با روح قانون اساسی مغایر است/اهمیت استفاده از نسل جوان در عرصه های مدیریتی
تضاد طبقاتی حاکم بر جامعه با روح قانون اساسی مغایر است/اهمیت استفاده از نسل جوان در عرصه های مدیریتی

محسن خدابخشی پور گفت: امروز نیاز داریم تا بیش از هر زمان دیگر به قانون اساسی عمل کنیم. تضاد طبقاتی حاکم بر جامعه با روح قانون اساسی مغایر است.

افق انزلی/  به جهت تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از نیروهای جوان در عرصه های مدیریتی و تصمیم ساز کشور سراغ یکی از نامزدهای جوان و نخبه شهرستان رفتیم. این نامزد انتخابات تنها شخصی است که افق انزلی با او مصاحبه کرده است.

 

محسن خدابخشی پور از آن دسته نامزدهای انتخابات است که شاید همچون برخی نامزدها پول کلانی برای تبلیغات نداشته باشد اما با تکیه بر نیروی جوانی ایده های بسیار بزرگ در سر داد.

 

خدابخشی پور فارغ التحصیل دکتری کشاورزی از دانشگاه اهواز است  و او را به عنوان کارآفرین نمونه دانشجویان کشور در سال ۹۸ می شناسند همچنین بسیاری از طرح های کشاورزی وی اکنون در سراسر استان گیلان و مشخصا روستاهای بندرانزلی اجرا می شود.

این نامزد انتخابات با هزینه های گزاف برای انتخابات مخالف است و می گوید:《اگر کار برای خدا باشد اسباب آن را هم خودش فراهم می کند.» به همین جهت بیشتر جلسات تبلیغاتی اش را در مساجد مختلف بندرانزلی برگزار می کند.

وقتی از او پرسیدیم که چرا وارد کارزار انتخابات شده اید گفت: «انقلاب امروز نیاز به نیروی جوان و کارآمد دارد نسل دهه ۶۰ و ۷۰ امروز توانایی ورود به عرصه های مختلف کشور را دارد و باید از آنها استفاده کرد.»

وی همچنین افزود: «با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب جوانان امروز باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند.»

خدابخشی پور معتقد است بسیاری از مشکلات کشور ما بخاطر عمل نکردن به قانون اساسی است و آنهایی که حرف از اصلاح قانون اساسی می زنند قطعا دوست دار این نظام نیستند.

این نامزد انتخابات مجلس می گوید: «بنده به شرط ورود به مجلس عمل به قانون اساسی را در دستور کار قرار خواهم داد چرا که تضاد طبقاتی حاکم بر جامعه با روح قانون اساسی مغایر است.»

وی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر اقتصاد مقاومتی می داند و تاکید دارد « که با کار جهادی و جذب سرمایه در جهت کار آفرینی از طریق منابع کشور و همچنین درون زا بودن اقتصاد می توان گام های موثری در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم برداشت.»

خدابخشی پور ایجاد یک سازمان ذیل وزارت اقتصاد را برای انجام ساز و کار های اقتصاد مقاومتی یک امر جدی و الزامی می داند.

وی در رابطه با مشکلات انزلی می گوید: «مردم توقعاتی از نماینده دارند که در چهارچوب وظایف او نیست. بسیاری از این توقعات را باید از شهرداری، شورای شهر و فرمانداری مطالبه کنند.»

این نامزد انتخابات می افزاید: «مثلا حوزه عمران و آبادانی و یا آسفالت کوچه و خیابان ها در حوزه تخصصی نماینده نیست و اینها را باید از شهرداری مطالبه کرد»

خدابخشی پور تاکید دارد که هرچند نماینده نمی تواند در موضوعات تخصصی شهرداری و شورای شهر دخالت کند اما می تواند با جذب سرمایه و منابع مالی در راستای توسعه شهری گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار اگر از بازگشت سرمایه مطمئن نباشد در کاری هزینه نخواهد کرد، می گوید: « انزلی ظرفیت بسیاری بالایی برای سرمایه گذاری دارد و قطعا سرمایه هزینه شده به راحتی برای سرمایه گزار قابل بازگشت خواهد بود. از این جهت می توان این شهر را با کمی مدیریت به بهشت سرمایه گزاران مبدل ساخت.»

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بر این مهم تاکید دارد که از جمله موضوعاتی که باید ان را مورد توجه قرار داد تبادل کالا با کشورهای حوزه خزر است زیرا توسعه انزلی و گیلان گره خورده به هم است و باید به طور مستقل انزلی این قدرت را داشته باشد تا با کشور های مختلف تبادل اقتصادی انجام دهد بنابراین کنسول گری این کشورها باید در گیلان برقرار شود تا ظرفیت تبادل افزایش یابد.

خدابخشی پور با تصریح بر اینکه ما از ظرفیت دریا و تالاب به درستی در انزلی استفاده نکرده ایم می گوید: «سرتاسر ساحل دریا در اختیار و انحصار سازمان ها، نهادها و افراد خاصی قرار دارد که مانع پیشرفت توسعه گردشگری شهر می شوند. آنها منابع طبیعی شهر غصب کرده اند و به طور خاص در اختیار عده ای محدود قرار داده اند.»

 

وی تاکید دارد که حفظ و احیای تالاب به معنای حفظ و حیاط منطقه است و بسیاری از ماهی ها و پرندگان در تالاب انزلی چرخه خیاطی خود را تامین میکنند. بنابراین باید در تالاب بندرانزلی گردشگری اکولوژیک و اکوتوریسم را مد نظر قرار دهیم یعنی گردشگری که محیط زیست را احیا میکند.

 

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی می افزاید: «اگر از ظرفیت جزایر موجود در بندرانزلی به درستی استفاده شود می توان این شهر را به مرکزی برای حضور توریست از سراسر جهان تبدیل کرد.»

 

خدابخشی پور می گوید: «مقوله ورزش در انزلی یک مقوله ریشه دار است همیشه بندرانزلی به عنوان یک شهر ورزشی شناخته شده و کمتر خانواده ای در این شهر است که در آن ورزشکار وجود نداشته باشد.»

 

این نانزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: «ورزش در شهرستان نه تنها یک عامل ایجاد سلامت و امنیت فکری برای جوانان است بلکه یک جنبه حیثتی و اعتباری برای بندرانزلی دارد این را بیشتر در تیم ملوان می بینیم تیم ملوان یک برند و اعتبار برای کشور است همه جای ایران انزلی را به اسم ملوان می شناسند.»

خدابخشی پور معتقد است به علت نبود ساختار مدیریتی توانمند در سطح سرمایه گذاری و پشتیبانی ملوان نتوانسته به جایگاه واقعی خودش برسد. زیرا انزلی از نظر فنی مشکلی ندارد هم مربیان خوبی دارد و هم زیرساختهای مناسبی برای تربیت بازیکن دارد اما در حوزه پشتیبانی مالی و زیر ساخت های سخت افزاری همواره با مشکل مواجه بوده است.

وی می افزاید: «در حوزه فرهنگ و هنر بندرانزلی پیشرو است بسیاری از بازیگران در عرصه سینما تلویزیون انزلیچی هستند اما در باب هنر و فرهنگ نگاه دیگری هم دارم و آن این است که فرهنگ و هنر باید زبان جامعه باشد. یعنی دردهای جامعه را به نمایش بگذارد و زبان مردم باشد»

این نانزد انتخابات مجلس با اشاره به تعداد بالای فیلمهای ساخته شده در بندرانزلی می گوید: «باید فیلمهایی که در انزلی ساخته می شوند منعکس کننده ظرفیت های شهرستان باشند تا فراخوان و جذب گردشگر به انزلی داشته باشیم.»