پرداخت بیمه به آسیب‌دیدگان روستای چوبی شفت از هفته آینده آغاز می‌شود
پرداخت بیمه به آسیب‌دیدگان روستای چوبی شفت از هفته آینده آغاز می‌شود

استاندار گیلان گفت: ارزیابی کارشناسان بیمه در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت به انجام رسیده وپرداخت خسارت به خانوارهای تحت پوشش بیمه از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش افق انزلی؛ اسدالله عباسی عصر جمعه در جلسه مدیریت بحران استان گیلان که در فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: آتش سوزی که طی حدود یک هفته قبل در روستای امامزاده ابراهیم شفت حادث شد خسارت جدی به بخشی از این روستا وارد کرد که پس از آن تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن کامل مشکلات پای کار آمدند و با قوت فعال هستند.

وی عنوان کرد : در کنار پرداخت خسارت واحدهای بیمه شده، از سوی بنیاد مسکن نیز برای هر واحد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد درنظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: نقشه برداری‌ها واحدهای تخریب شده و ارزیابی‌ها به انجام رسیده، همچنین یکسری کمک‌های بلاعوض از سوی نهادهای حاکمیتی برنامه ریزی شده که انجام می‌شود و از هفته آینده نیز کار آواربرداری آغاز و در پی آن ساخت و سازها نیز شروع شود.

وی اضافه کرد: پس از ساخت و ساز و پایان کار؛ روکش آسفالت نیز در این منطقه انجام می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده پروژه گازرسانی روستا که بخش عمده آن به انجام رسیده تکمیل و این روستا از نعمت گاز و سایر زیرساختها نیز بهره‌مند خواهد شد.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه این شهرستان مأمن بزرگان و عارفان بزرگی است، افزود: میرزا ابوالقاسم شفتی، علامه موسوی شفتی و ۳۰۰ شهید والامقام از افتخارات این شهرستان هستند و وجود امام زادگانی همچون امام‌زاده ابراهیم و اسحاق (ع) نگینی درخشان در این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شفت مزیت‌های خوبی در حوزه گردشگری، سیاحتی و زیارتی دارد و به زودی نیز پروژه پالایشگاه پلاسمای خون با اعتباری بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد ریال در این شهرستان احداث می‌شود.

عباسی در ادامه به وضعیت کشاورزی گیلان نیز اشاره کرد و گفت : دولت در حوزه تنظیم بازار و ساماندهی وضعیت برنج و چای برنامه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به دلیل واردات، کشاورزان نتوانستند محصول خود را بفروشند و برنج ها در انبارها ماند و شالیکاران متضرر شدند اما امسال دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : با وجود این شرایط دولت گام‌های خوبی برای خرید برنج کشاورزان طی سال گذشته برداشت اما امسال تلاش بر آن است که چنین مشکلی اصلا بروز نکند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بازار برنج اکنون شاهد ثبات و آرامش نسبی هستیم، گفت: اکنون در خرید توافقی، جلوگیری از واردات اقدامات خوبی انجام شده و بازار به یک ثبات نسبی رسیده است و امید است در فصل برداشت در سایه این اقدامات بازار شرایط مناسب و با ثباتی داشته باشد.

استاندار گیلان امروز جمعه با حضور در شهرستان فومن از وضعیت باغات چای بازدید کرد و سری هم به کارخانه فرآوری چای زد و سژس در نماز جمعه شهرستان شفت حضور یافت و بعد از سخنرانی پیش از خطبه ها در جلسه مدیریت بحران استان در فرمانداری شهرستان شفت آخرین وضعیت روستای آسیب دیده امامزاده ابراهیم و اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مربوطه را بررسی کرد.