۲ ورزشکار گیلانی عضو تیم ملی تپانچه ایران
۲ ورزشکار گیلانی عضو تیم ملی تپانچه ایران

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: یک‌سوم از اعضای تیم ملی تپانچه کشور اعم از مردان و زنان از استان گیلان هستند.

به گزارش رسانه خبری افق انزلی جهانبخش آرمان اظهار کرد: تیم ملی تیراندازی تپانچه مردان و بانوان کشور با ۶ ورزشکار عازم رقابتهای قهرمانی جهان در برزیل شدند که از این تعداد ۲ ورزشکار از گیلان هستند.

وی افزود: در تپانچه مردان، سجاد پورحسینی ورزشکار شایسته گیلانی به همراه ۲ ملی پوش دیگر عازم این مسابقات شدند او یکی از شانس‌های کسب مقام قهرمانی و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است.

وی ادامه داد: پورحسینی ملی پوش ارزنده استان گیلان قهرمان دوره پیش این مسابقات بوده که اگر بتواند دوباره عنوان قهرمانی خود را تکرار کند و یا روی سکو قرار گیرد، سهمیه المپیک را تصاحب خواهد کرد و در واقع این ورزشکار یکی از امیدهای جامعه ورزش گیلان برای کسب سهمیه و حتی کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: زینب طوماری دیگر ورزشکار گیلانی یکی از سه ملی پوش اعزامی تیم ملی تپانچه بانوان ایران به رقابتهای جهانی برزیل است که امیدواریم این ورزشکار زبده نیز با درخشش در این مسابقات، سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب کند.

آرمان خاطرنشان کرد: رقابتهای تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در رشته تفنگ و تپانچه با حضور زبده‌ترین ورزشکاران این رشته از سراسر جهان از ۲۳ فروردین تا اول اردیبهشت ماه در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود.