۳۰ هزار دانش آموز در یادواره های شهدا در مدارس گیلان شرکت کردند
۳۰ هزار دانش آموز در یادواره های شهدا در مدارس گیلان شرکت کردند

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان گفت: ۲ هزار یادواره شهدا طی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدارس گیلان برگزار شد که ۳۰ هزار دانش آموز در این یادواره ها حضور یافتند.

به گزارش افق انزلی، غلامرضا ملک علی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین هزار و ۱۴۱ یادواره شهدا طی سال گذشته در گیلان برگزار شد که به همین دلیل این استان رتبه نخست کشور در برپایی یادواره شهدا را در کشور کسب کرد و همچنین هفت هزار و ۱۳۲ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران طی سال گذشته در گیلان انجام شد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان ادامه داد: این در حالی است که در تعطیلات نوروز امسال هم، ۷۱ یادواره شهدا در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شد؛ برپایی این یادواره ها همچنان تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی به نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان نیز اشاره و بیان کرد: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سالروز برگزاری نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان است که به نظر همه شرکت کنندگان، این مراسم به عنوان یکی از برترین یادواره های برگزار شده در کشور محسوب می‌شود.

ملک علی پور اضافه کرد: از سوی دیگر سخنرانی سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، برترین مزیت برپایی نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان بود که همگان از این کنگره خاطرات به یادماندنی دارند.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل استقبال و شور و شوق مردم برای برگزاری دومین کنگره مثال زدنی است زیرا همه از نخستین کنگره خاطرات خوبی دارند و از سوی دیگر در بعضی از بخش‌ها مردم پای کار بودند و جریان سازی کردند که این امر، یک سرمایه و اعتماد اجتماعی عظیمی است که در استان گیلان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با کمک و مساعدت همه مسئولان استان و کشوری، دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ با شکوه برگزار کنیم که در این راستا، اقدمات مناسبی در حال انجام است که البته تا برگزاری دومین کنگره، یادواره های مختلفی از شهدا در استان گیلان برگزار می‌شود.

ملک علی پور به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی تصاویر قدیمی شهدای گیلان اشاره و اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز و کارهای تبلیغاتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است که در این راستا، بازسازی تصاویر قدیمی شهدای گیلانی، یکی از اقدامات ستاد کنگره هشت هزار شهید این استان است.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان افزود: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان، تاکنون تصاویر قدیمی یک هزار و ۱۳۰ شهید دوران دفاع مقدس گیلانی بازسازی شده‌ و هدف ما این است که تصاویر قدیمی همه شهدای گیلان را بازسازی کنیم.