گیلان جزو ۲ استان‌ برتر در برگزاری یادواره شهدا است
گیلان جزو ۲ استان‌ برتر در برگزاری یادواره شهدا است

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گیلان جزو یکی از ۲ استانی است که بیشترین یادواره شهدا را در آن برگزار می‌شود.

به گزارش افق انزلی، نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان به ریاست قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد استان گیلان و دیگر اعضا در تهران برگزار شد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در این دیدار با بیان اینکه، ایثارگری جبهه مقاومت باید برای نسل جدید بازگو شود، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود بر تارک گیتی، مظلومیت را به پرچم ‌اصلی آزادی‌خواهان‌ جهان تبدیل می‌کند.

وی یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره شهدای را زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ارائه الگوی رفتاری مناسب به جوانان و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار در جامعه دانست و گفت: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی، بازخوانی عملیات و رزمایش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در کیفیت بخشی و ماندگاری اجلاسیه‌های شهرستانی کنگره ملی شهدای گیلان تأثیرگذار است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تاکید بر لزوم توجه به مردمی بودن برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان بیان کرد: گیلان یکی از دو استانی است که بیشترین یادواره شهدا را در آن داریم، یعنی یاد شهدا در اینجا دستگاهی نیست بلکه مردمی شده که بسیار خوب و اثرگذار است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی نهادها و ارگان‌های فرهنگی باید در برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان نقش ایفا کنند، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای بودجه فرهنگی سال آینده خود، برگزاری این کنگره را مدنظر قرار داشته باشند.