کاهش ۴.۹ درصدی ولادت در گیلان | لزوم بررسی اثربخشی طرح جوانی جمعیت
کاهش ۴.۹ درصدی ولادت در گیلان | لزوم بررسی اثربخشی طرح جوانی جمعیت

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۶ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۹۵۶ واقعه مربوط به پسران و ۹۲۴۰ واقعه مربوط به دختران است.

به گزارش افق انزلی امیر حسن‌زاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان گیلان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۹۶۱ ولادت شهری و ۴۲۳۵ ولادت روستایی بوده است، از این تعداد واقعه ولادت، ۳۵۱ مورد دو قلو و ۹ مورد سه قلو داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه در یک ماهه سال ۱۴۰۳ نیز ۱۴۳۹ واقعه ولادت در استان گیلان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۴.۹ درصدی ولادت هستیم.

حسن‌زاد همچنین از ثبت ۱۸ هزار و ۹۱۶ واقعه وفات در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۳۳۳ واقعه مربوطه به مردان و ۸۵۸۳ واقعه مربوط به زنان است.

وی با بیان اینکه آمارهای ازدواج را از سامانه‌های ثبت اسناد دریافت می‌کنیم، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ شاهد ثبت ۱۴ هزار و ۶۵۲ مورد ازدواج در استان گیلان بودیم که ۱۲ هزار و ۶۲۴ مورد شهری و ۲۰۲۸ مورد روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان همچنین از الکترونیکی شدن صدور گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح بصورت آزمایشی در استان گیلان در حال انجام است که به زودی تمام الکترونیک خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا، کاهش ۴.۹ درصدی ولادت نسبت به سال گذشته درحالی رقم خورده که طی ۲ سال اخیر قانون جوانی جمعیت در گیلان درحال اجراست و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز تمام تلاش خود را حول محور اجرای این قانون به کار بسته اما در عمل گویا دستاوردی برای گیلان نداشته است!