پنج خودرو با اجناس قاچاقچیان میلیاردی در گیلان توقیف شد
پنج خودرو با اجناس قاچاقچیان میلیاردی در گیلان توقیف شد

به گزارش افق انزلی به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور روز سه شنبه مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان و اظهار کرد: پلیس با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای برخورد با خودروهای شوتی چهار دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو پژو پارس توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان رودبار توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودروها، هفت هزار و ۹۸۰ ساشه قهوه آماده، ۱۱ هزار و ۳۰۴ ساشه پودر سالاد، ۳۰۰ کیلوگرم شکلات فله خارجی فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پنج متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

عدم دسترسی حفاران به عتیقه در املش

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی شهرستان املش از دستگیری سه حفار غیرمجاز در مناطق ییلاقی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی با همکاری نماینده میراث فرهنگی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از دستگیری سه نفر در این راستا و کشف ۲ دستگاه فلزیاب و توقیف خودرو پراید این افراد خبر داد و بیان‌ کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.