«مده‌آ» یک اثر شاخص در نمایشنامه کلاسیک است
«مده‌آ» یک اثر شاخص در نمایشنامه کلاسیک است

محمدرضا حسین زاده نویسنده و کارگردان «سی‌ویکمین شب اجرای مده‌آ» با اشاره به اجرای این تئاتر در بندرانزلی گفت: از هنردوستان انزلی دعوت میکنم که به دیدن این نمایش بیایند.

محمدرضا حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار افق انزلی در رابطه با این تئاتر اظهار کرد: نمایش «سی‌ویکمین شب اجرای مده‌آ» با تاثیر از نوشته‌‌ای از «اوریپید» و ژانر تراژدی از تاریخ ۵ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۹.۳۰ در سالن شادروان ابراهیم مرادیِ بندرانزلی بر روی صحنه خواهد رفت.

 

وی افزود: در جریان اجرای این نمایش باید از زنده‌یاد بانو «فریده توکلی» یاد کنم که پیوسته بعد از هر اجرای نمایش می‌گفت «مده‌آ» را کار کن تا من نقش او را بازی کنم.

 

حسین زاده با اشاره به اهمیت هنری این داستان گفت: داستان «مده‌آ» را پیشتر خوانده بودم؛ اما گفتن و اصرار ایشان باعث شد برای اجرای آن انگیزه پیدا کنم.

 

وی تصریح کرد: در جریان نویسندگی نمایشنامه بود؛ که فهمیدم که «مد‌ه‌آ» چرا «مده‌آ» شد! در عرصه نمایشنامه کلاسیک «مده‌آ» یک شاخصه است؛ و ما زنی را مثل او نداریم که اینگونه انتقام جو و سنگدل باشد و بخاطر انتقام گرفتن از همسرش دو تن از فرزندان خودش را سلاخی کند.

 

حسین زاده همچنین گفت: من این داستان را با دنیای شرق پیوند زدم و دیدم بی انصافی است؛ که اگر در این زمینه کار نکنیم، یک نویسنده همچین محتوایی را نوشته و احترام آن واجب است.

 

 

شایان ذکر است که پوستر این تئاتر در گالری تجربه‌ی انزلی که زیر نظر موسسه‌ی خیریه‌ی کودکان ساحل بهشتی قرار دارد؛ با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تئاتر گیلان و انزلی و همچنین جمعی از مردم هنر دوست بندرانزلی رونمایی شد.

فروشگاه سنگ زینتی همتی و باشگاه فرهنگی ورزشی اوج، حامی مالی این نمایش هستند.