حمید مطهری: از قایقران درس معرفت و انسانیت آموختم
حمید مطهری: از قایقران درس معرفت و انسانیت آموختم

دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، برای تماشای مسابقه ملوان و سپاهان به انزلی سفر کرده بود تا نفرات شایسته را شناسایی کند.

افق انزلی؛ از آنجایی که حمید مطهری شاگرد مرحوم سیروس قایقران در تیم کشاورز بوده است، بحث را از همین موضوع شروع کردیم.

می‌دانم به انزلی سفر کردید. شهر زنده یاد سیروس قایقران که همیشه شما از آن مرحوم به نیکی یاد می‌کنید. توضیحی می‌دهید؟

بله، من در تیم کشاورز افتخار شاگردی و همبازی بودن با زنده یاد سیروس قایقران را داشتم. واقعا یک پهلوان بی نظیر بود و علاوه بر این که کاپیتانی لایق برای تیم باشگاهی خودش و تیم ملی بود برای شاگردان و همبازی‌های خود هم الگویی بی‌نظیر از نظر اخلاق و رفتار بود. واقعا نمی‌توانم در یک یا دو جمله مرحوم آقا سیروس را توصیف کنم. از لحاظ فنی آن مرحوم هم شوت‌زن قهاری بود، هم خوب پا به توپ می‌شد و در حرکت شوت‌های کشنده‌ای داشت، هم ضربات سر خوبی داشت و بازیساز بی نظیری بود ودر یک کلام بازیکنی کامل از لحاظ فنی بود. از همه اینها مهم‌تر به من و بقیه جوان‌های تیم کشاورز درس انسانیت و معرفت می‌آموخت. آن زمان عابربانک و کارت بانکی نبود و معمولا همه پول نقد همراه داشتند و فراموش نمی‌کنم هر روز آقا سیروس به نیازمندان، افرادی که به او مراجعه می‌کردند یا همشهریانش کمک می‌کرد. اصلا طاقت نداشت یکی احساس نیاز کند و فورا دست در جیب خودش می‌کرد و هر آنچه داشت، به طرف می‌بخشید. یک انسان دست و دل باز و بی نظیر بود که در انزلی دوباره یادش افتادم و… خدا آقا سیروس را رحمت کند که واقعا بزرگمرد بود.

بازی تیم‌های ملوان انزلی و سپاهان را چطور دیدید؟

به نظر من ملوان انزلی و مهدی تارتار تا به اینجا، سورپرایز و شگفتی‌ساز لیگ برتر بوده‌اند. قطعا بازی در انزلی برای همه تیم‌ها مشکل است زیرا به خاطر هواداران خوب ملوان، بازی جو فوق‌العاده‌ای دارد و کار را برای تیم رقیب سخت می‌کند. در این دیدار ملوان خیلی خوب بازی کرد به ویژه در نیمه اول که یک گل زد و از حریفش پیش افتاد اما نیمه دوم سپاهان از همه تجربه اش استفاده کرد و برنده شد. به نظرم تفاوت نتیجه این مسابقه را بازیکنان باتجربه سپاهان رقم زدند.

بازیکنی هم از تیم ملوان نظر شما را جلب کرد؟ مهدی تارتار خیلی وقت است از مربیان تیم ملی می‌خواهد تیم و بازیکنان او را هم ببینند؟

مهدی تارتار و حسین اینانلو مربی گلرهای ملوان، همبازی و دوستان خوب من هستند و ملوان هم تیم شایسته‌ای است. من خیلی نمی‌توانم در جواب این پرسش شما ریز شوم اما به هر حال ما مربیان تیم ملی به خواست آقای قلعه‌نویی تمامی بازی‌های لیگ برتر را رصد کرده و نتایج مشاهدات خود را به سرمربی تیم ملی اعلام می‌کنیم. تلاش همه ما هم این است که بهترین و شایسته ترین‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شوند.