تلاش شبانه روزی برای عبور از گرمای تابستان بدون خاموشی
تلاش شبانه روزی برای عبور از گرمای تابستان بدون خاموشی

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای عبور از اوج بار تابستان ۱۴۰۳، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این شرکت برای ارائه خدمات پایدار برق به مردم استان خبر داد.

به گزارش افق انزلی مهندس قنبرزاده معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای گیلان در نشست کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان با بیان اینکه رشد مصرف برق در گیلان به دلیل مهاجرت‌های زیاد، بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: برای پاسخگویی به این رشد فزاینده، برنامه‌ریزی‌های دقیقی باید انجام شود. برای هر ۱۰ درصد رشد مصرف، باید ۱۴ درصد شبکه برق را توسعه دهیم تا بتوانیم پاسخگوی تقاضاهای جدید باشیم.

قنبرزاده با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های استان متناسب با رشد جمعیت، مهاجرت و افزایش تقاضا برای برق، گفت: باید زیرساخت‌های مهم و اساسی را متناسب با شرایط استان گیلان که استانی مهاجرپذیر و توریستی می باشد توسعه دهیم تا شاهد رونق، رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم.

معاون بهره‌برداری با اشاره به مشقت‌های فراوان جهت عبور از اوج بار سال گذشته، گفت: در بعضی از پست‌های برق مهم استان، ۹۰ درصد، بارگیری داشتیم و این پرباری موجب شده بود تا دمای ترانس‌ها به ۹۵ تا ۱۰۱ درجه برسد که اگر این دما به ۱۰۵ درجه می‌رسید، ترانس‌ها از مدار خارج می‌شدند؛ اما با سختکوشی زیاد کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان، اوج بار با موفقیت و بدون حادثه سپری شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گذر از زمستان بدون خاموشی، از تلاش‌های اعضای کارگروه، به ویژه در بخش گاز و فرآورده‌های نفتی و تامین سوخت جایگزین، قدردانی کرد و افزود: با همکاری دستگاه‌های مختلف، هیچ‌گونه اختلالی در برق‌رسانی به مردم در فصل سرما ایجاد نشد.

ویشکایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه برق، گاز و آب، خواستار فعال‌سازی مجدد این پروژه‌ها و تسریع در تکمیل آنها شد.

ویشکایی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و آینده‌نگری برای مدیریت سفرها و مهاجرت‌ها به استان، گفت: باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود و از تبدیل شدن آن به تهدید جلوگیری کرد.

در این نشست همچنین بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم برای صرفه جویی در مصرف برق، به خصوص در ساعات پیک بار تاکید شد. با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه صنعت برق استان گیلان، پیش‌بینی می‌شود تابستان ۱۴۰۳ بدون خاموشی سپری شود و مردم استان از خدمات پایدار برق بهره‌مند شوند.