پسر انزلیچی برای دومین‌بار المپیکی شد
پسر انزلیچی برای دومین‌بار المپیکی شد

علی آقا میرزایی با کسب مدال برنز مسابقات قایقرانی آبهای آرام آسیا ایران را صاحب چهارمین سهمیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ کرد.

به گزارش افق انزلی؛ در چهارمین و آخرین روز از مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک در توکیوی ژاپن، علی آقامیرزایی در فینال کایاک هزار متر مردان با وجود کسب نشان برنز با توجه به قوانین موجود به عنوان دومین قایقران آبهای آرام کشورمان صاحب سهمیه حضور در بازیهایی المپیک پاریس شد.

علی آقامیرزایی در فینال کایاک ۱۰۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از سنگاپور، ازبکستان، ژاپن، چین، قزاقستان، عراق و کره رقابت کرد و با زمان ۳:۵۰.۲۸۲ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد.

با توجه به کسب سهمیه قایق دونفره قزاقستان و طبق قوانین فدراسیون جهانی و اینکه اولویت سهمیه با قایق گروهی است و با توجه به اینکه قایق تکنفره قزاقستان دوم شده بود ، دومین سهمیه المپیکی ماده کایاک مردان به نفر سوم تعلق گرفت. به این ترتیب آقامیرزایی با وجود کسب مدال برنز صاحب سهمیه المپیک شد. در هر ماده دو قایق راهی بازیهای پاریس شدند.

علی آقامیرزایی با کسب این سهمیه برای دومین بار متوالی راهی بازیهازی المپیک می شود. پیش از این در تاریخ قایقرانی کشورمان محسن شادی در روئینگ دوبار در این رویداد حاضر بوده و آقا میرزایی دومین پاروزنی است که شانس شرکت در دو المپیک پی در پی را بدست آورده است.

علی آقامیرزایی (متولد ۱۳ اسفند ۱۳۷۱ شهرستان بندرانزلی) قایقران ایرانی و عضو تیم ملی قایقرانی ایران است. او از ۱۳ سالگی به قایقرانی روی آورد ۲سال بعد به اردوی تیم ملی جوانان پیوست و از آن زمان بطور مستمر در اردوهای ملی پارو میزند. اقامیرزایی علاوه بر کسب مدالهای رنگارنگ آسیایی و بازیهای آسیایی در مسابقات متعدد جهانی و کاپ جهانی شرکت کرده و رنکینگ های قابل قبولی را بدست آورده است. حضور اولین قایقران در مسابقات المپیک نوجوانان سنگاپور، نفر ششم مسابقات جوانان جهان آلمان ‌راهیابی‌ کایاک دو ‌نفره هزارمتر در مسابقات کاپ جهانی برای اولین بار از جمله این نتایج است.

آقامیرزایی به همراه سعید فضل اولی توانست در ماده کایاک دو نفره، پس از صعود به مرحله نهایی مسابقات قایقرانی، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی، با ایستادن در جایگاه دوم، به نشان نقره بازی‌ها برسد. و  در ماده کایاک چهارنفره ۵۰۰ بازیهای آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا اندونزی، مدال برنز را کسب کرد و در جایگاه سوم ایستاد.