ملوان ۱ ذوب آهن ۲ / شکست قوهای سپید در اولین دیدار خانگی
ملوان ۱ ذوب آهن ۲ / شکست قوهای سپید در اولین دیدار خانگی

ملوان در برابر هواداران پرشورش نمایش امیدوار کننده ای داشت هرچند در نهایت اولین بازی لیگ بیست و سوم را باخت.

به گزارش افق انزلی شاگردان مهدی تارتار که وقت اول را بدون گل تمام کرده بودند در نیمه دوم خیلی زود غافلگیر شدند و دروازه شان باز شد. آنها زود جبران کردند اما دقایقی بعد یک گل دیگر خوردند و بعد از آن تلاششان برای فرار از شکست کافی نبود.

لیگ برتر ایرانبیست‌وسومین دوره لیگ برتر، هفته اول
🏟ورزشگاه سیروس قایقران؛
📅چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
👕گروه داوری: امیر عرب براقی، محمدعلی پورمتقی، دانیال باشنده، حسین زمانی/ ناظر: مسعود مرا‌دی

بولت سرشاخهملوان
محمدحسین اکبر منادی، حامدنورمحمدی، محمدرضا خانزادهخروج از زمینابوذر صفرزادهورود به زمین (۷۹)، امین پورعلی، آرمان اکوان، رضا جعفری، محمدرضا بردبارخروج از زمینمیلاد شعبانلوورود به زمین(۶۵)، مسعود زائرکاظمینخروج از زمینمهران احمدیورود به زمین(۹۱)، پدرام قاضی پور،مجیدعبدی،حسین صادقی
سرمربی: مهدی تارتار

بولت ذوب آهنذوب‌آهن
حبیب فرعباسی، محمدقریشی، نادر محمدی، شایان مصلح، امیرحسین جدی، پوریا آریا کیا، فردین یوسفی، عرفان معصومیخروج از زمینپویا مختاریورود به زمین(۶۵)، سجادآشوریخروج از زمینمهدی موقریورود به زمین(۶۵)، محمد حسین اسلامیخروج از زمینامین کاظمیانورود به زمین(۷۹)، محمد جواد محمدی
سرمربی: محمد ربیعی

🟨کارت زرد:
محمد جواد محمدی دقیقه ۶۰

⚽️ شرح گل:
ذوب آهن یک دقیقه ۴۶: در همان شروع نیمه دوم شوت سهمگین محمد حسین اسلام با برخورد به تیر و پشت سر منادی دروازه تبدیل به کل شد.
ملوان یک دقیقه ۴۷: درست در برگشت همان توپ مسعود کاظمینی توپ را وارد دروازه حبیب فرعباسی کرد.
ذوب آهن ۲ دقیقه ۵۱: روی حرکت محمد جواد محمدی و پاس او محمدعرفان معصومی حساب کار را دو، یک کرد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه ۲: اولین موقعیت بازی روی یک اوت بلند توسط محمدی مدافع ذوب به دست آمد که مدافعان ملوان توپ را از شش قدم رد کردند.
دقیقه ۱۳: امین پورعلی نزدیک بود دروازه ذوب را باز کند اما او که خودش را برای زدن توپی که به صورت شوت به شش قدم رسیده بود، پرتاب کرده بود موفق نشد توپ را بزند تا اولین موقعیت ملوان از دست برود.
دقیقه ۲۳: ملوان که آرام آرام بر بازی مسلط شده یک حمله سریع و منظم را روی دروازه ذوب آهن تدارک می بینند اما مدافعان ذوب هرجوری هست این حمله خطرناک را دفع می کنند

۱۹۰۷۳۵۷
دقیقه ۳۰: داور کول برک اعلام کرد تا بازیکنان به خاطر گرمای هوا چند دقیقه ای استراحت کنند.
دقیقه ۳۸: روی یک رفت و برگشت ذوب می توانست دروازه ملوان را باز کند اما شوت آشوری را از پشت محوطه جریمه اکبر منادی گرفت.
دقیقه ۴۳: ضدحمله ذوب آهن از سمت راست توسط محمد حسین اسلامی صاحب یک موقعیت خطرناک شد اما شوت او را منادی در دو ضرب دفع کرد.
دقیقه ۵۳: شوت پوریا آریا کیا خطرناک از کنار دروازه ملوان بیرون رفت.
دقیقه ۶۰: شوت کاظمینی با اختلاف از بالای دروازه ذوب آهن بیرون رفت
دقیقه ۷۳: ضدحمله خطرناک ذوبی ها را شعبانلو بازیکن ملوان دفع کرد
دقیقه ۸۱: پیمان رنجبری توپ را برای مهدی موقری کاشت اما این موقعیت برای ملوان از دست رفت
دقیقه ۸۵: ضربه عیدی برگشت داده شد و سپس پاس میلاد شعبانلو و ضربه عیدی تا آستانه گل دوم ملوان را پیش برد اما توپ توسط مدافعان برگشت داده شد.

پایان نیمه اولشرح نیمه اول:
ملوان تیمی متفاوت نسبت به فصل قبل بود و مهدی تارتار در اولین مسابقه لیگ برتر تجربه متفاوتی را با حضور هواداران ملوانی از سر گذراند. بازی دو تیم فیزیکی و درگیرانه و البته رو به جلو بود اما در نهایت کم موقعیت از آب در آمد هرچند به نظر هیجان بالای مسابقه سکوها را تا حدودی راضی کرده باشد. دو تیم بازی برابری داشتند و هرکدام یکی دو موقعیت به دست آوردند که در نهایت راه به جایی نبرد و بدون گل نیمه اول مساوی شد.

📌شرح بازی:
بازی ملوان و ذوب آهن یک بازی فیزیکی و درگیرانه و بارویکرد تهاجمی از سوی دو تیم بود اما در نیمه اول این بازی پرانرژی و پرهیجان که تحت تاثیرجو و حضور تماشاگران پرهیجان تر هم شده بود گلی نداشت. نیمه دوم اما خیلی زود ذوب آهن به گل رسید، ملوان به سرعت جبران کرد اما ذوب آهن در دقایقی که به خوبی توانسته بود از فاصله بین دو عنصر جدید خط دفاعی ملوان، خانزاده ونورمحمدی استفاده کند به دومین گل رسید.
در نهایت ملوان با وجود تلاش زیادی که داشت نتوانست دیگر به دروازه حریف برسد و محمد ربیعی اولین بردش به عنوان سرمربی ذوب آهن را تجربه کرد. ذوب در این بازی هوشمندانه بازی کرد هرچند تاحدودی دو تیم تفکرات شبیه به هم داشتند. توپ گیری و حمله سریع در دستور کار دو تیم بود اما این ذوب بود که از موقعیتهایش بهتر استفاده کرد تا ملوان اولین شکست فصل را در خانه تجربه کند.

🥇بهترین بازیکن:
عرفان معصومی با گل حساسی که به ثمر رساند توانست سه امتیاز مهم بازی خارج از خانه در هفته اول را به حساب ذوب آهن بریزد

🔊اتفاق ویژه:
اولین اتفاق ویژه بازی حضور هواداران پرشور ملوان بود که توانسته بودند فضای پرهیجانی را در ورزشگاه بوجود بیاورند.
اتفاق ویژه بعدی حضور مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته ذوب آهن روی نیمکت ملوان بود و در نهایت تارتار به تیم سابقش باخت.

🔴حواشی:
هواداران ملوان از ابتدا بازی با تشویق های یکدست و هماهنگ تیمشان را تشویق می کنند و فضای خاصی در ورزشگاه سیروس قایقران به وجود آوردند.

در ده دقیقه ابتدایی و ذوب تیم مسلط تر بازی بوده است. تارتار کنار زمین از عملکرد شاگردانش ناراضی است و این را با حرکاتش نشان می دهد.
محمد قریشی و جواد محمدی اوت های نمایشی بلندی را ذوبی ها می اندازند که از اتفاقات جالب این بازی است.
در دقیقه ۳۷ برخورد خانزاده با محمدی مدافع ذوب به گونه ای بود که ذوبی ها معتقد بودند داور باید بازیکن ملوان را با کارت جریمه کند. در این لحظه و در برخورد دو بازیکن دست خانزاده به صورت محمدی برخورد کرد.
روی صحنه خطرناک دقایق آخر بازی ذوب، مهدی تارتار فریاد زد و به داور گفت چندبار خطا کرد و اعتقاد داشت که بازیکن ذوب با خطا توپ را جلو برده است.
در وقت‌های تلف شده نیمه اول محمد ربیعی از بازی تیمش ناراضی بود و به خاطر توپهای هوایی ارسال می‌شد فریاد زد که صدایش در ورزشگاه پیچید.
داور مسابقه هفت دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم مسابقه در نظر گرفت.