فقط یک زمین داریم
فقط یک زمین داریم

رئیس هیئت مدیره یک سازمان مردم‌نهاد در بندرانزلی از جمع‌آوری زباله در بخشی از پارک طالب‌آباد این شهرستان در آستانه فرارسیدن روز جهانی زمین پاک خبر داد.

به گزارش افق انزلی؛ میلاد سلطانی آزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌ای به بهانه‌ی استقبال از  روز جهانی زمین پاک، که مصادف است با ۲۲ آوریل انجام شد که این روز در سراسر جهان برای پاسداشت زمین جشن گرفته می‌شود.
وی افزود: به همت این موسسه مردم‌نهاد در بندرانزلی و همراهی اساتید و دانشجویان دانشکده فنی شهید خدادادی این شهرستان، در محوطه پارک جنگلی طالب‌آباد اقدام به جمع‌آوری زباله و پاکسازی زمین کردیم.
سلطانی آزاد تصریح کرد: جمع‌آوری زباله در آستانه روز جهانی زمین پاک یک حرکت نمادین است و همه ساله ما نیز به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد جهت تبیین و توجه به این مسئله که ما همین یک زمین را داریم و باید آن را پاس بداریم و قدردان مواهب آن باشیم، تلاش می‌کنیم حتی به قدر یک قدم و حتی اگر به صورت نمادین پاکسازی داشته باشیم؛ زیرا اعتقاد داریم کسی که یک بار برای برداشتن زباله خم شود دیگر به سادگی زباله روی زمین رها نمی‌کند.
سلطانی آزاد تصریح کرد: ما نیز هر ساله به اندازه همت خودمان تلاش می‌کنیم تا این توجه را به عموم شهروندان بدهیم که یک زمین بیشتر نداریم و باید مراقب آن بوده و امانت‌دار خوبی برای نسل‌های آینده باشیم.
رئیس هیئت مدیره این سازمان مردم‌نهاد تاکید کرد: گرچه این موسسه سال ۹۷ به صورت رسمی ثبت شده ولی این گروه بالغ بر ۱۰ سال است که این حرکت را انجام می‌دهد و برنامه‌های مختلف پاکسازی و پاسداشت زمین از جمله مشارکت در پاک‌سازی طبیعت و تالاب انزلی را برگزار کرده‌است و سابقه قابل توجهی در مطالبه‌گری مسائل محیط زیستی همچون پرونده پرماجرای بایوجمی و سد لاسک و افزایش بودجه احیاء تالاب بین‌المللی انزلی دارد.
سلطانی آزاد گفت: نکته دردناک این است که امروز و همیشه در زباله‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم از پوشک بچه رها شده در دل طبیعت تا انواع و اقسام پلاستیک و مواردی یافت می‌شود که تجزیه آن شاید صدها سال طول بکشد و طبیعت نتوانسته این‌ها را در دل خود جای داده و هضم کند و هر کدام از این زباله‌ها می‌تواند وضعیت زمین را بغرنج‌تر کند.