شهید«حجت کاروان» پس از ۳۸ سال با کاروان شهدا به خانه بازمی‌گردد
شهید«حجت کاروان» پس از ۳۸ سال با کاروان شهدا به خانه بازمی‌گردد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: پیکر مطهر شهید حجت کاروان شناسایی و پس از ۳۸ دوری به زادگاهش در شهرستان رودسر باز می‌گردد.

به گزارش افق انزلی، محمدرضا داوطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده از روی DNA والدینش شناسایی شد.

وی افزود: قرار است ظرف ۲روز آینده پیکر این شهید والامقام در رشت تشییع و سپس برای خاکسپاری به منطقه واجارگاه شهرستان رودسر برده شود و به احتمال فراوان در کنار مزار مادر بزرگوارش و یا در گلزار شهدای این منطقه به خاک سپرده شود.

وی عنوان کرد: سرباز شهید حجت کاروان واجاری روز دهم آذرماه سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشوده بود و در تاریخ ٢٩ آذر سال ۶۶ نیز در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پدر این شهید بزرگوار هنگام شنیدن خبر بازگشت پیکر مطهر فرزندش اظهار کرد: رفتنش بی خبر بود و آمدنش هم همینطور.

او می گوید: وقتی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل می شد، بی خبر می رفت و همیشه دلداریمان می داد که ناراحت نباشید باز می‌گردم و امروز پس از ۳۸ سال چشم انتظاری آمد اما چه دیر، دیگر مادرش کنارمان نیست خود زودتر به دیدنش رفته است.

حجت فرزند سوم خانواده بود و تا سوم راهنمایی تحصیل کرد و هنگام جنگ با خدمت در ارتش و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل شهید شد.

به گزارش ایرنا، بهنگام اعلام خبر بازگشت پیکر مطهر شهید حجت کاروان به خانواده اش، سرهنگ محمد یعقوبی رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این استان و مسئولان شهرستان رودسر گیلان حضور داشتند