رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند

استاندار گیلان از ساماندهی فاضلاب رشت با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند.

به گزارش افق انزلی ، اسدالله عباسی صبح یکشنبه در همایش آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت اظهار کرد: حل مساله آلودگی رودخانه‌های رشت و چالش زیست محیطی گیلان و رشت پس از حضور رئیس جمهور و هیأت دولت به استان شکل رسمی به خود گرفت.

 

استاندار گیلان از ساماندهی فاضلاب رشت با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: فاز اول اجرای عملیات جمع آوری فاضلاب رشت در منطقه فخب پیگیری و انجام شد و اکنون هم این روند منطقه سیاه اسطلخ دنبال می‌شود.

 

عباسی از پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه جمع آوری فاضلاب‌های شهری رشت خبر داد و بیان کرد: با اقداماتی که در دو سال اخیر صورت گرفت منشأ آلودگی‌های رودخانه‌های رشت مسدود شد.

 

وی با اشاره به حذف منشأ اصلی آلودگی‌های رشت افزود: ساماندهی بخشی از فاضلاب زندان لاکان، شهرک صنعتی و بیمارستان‌های رشت انجام شده و یا در حال انجام است.

 

استاندار گیلان از شناسایی ۱۰۰ نقطه آلوده در رودخانه‌های رشت خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی پساب‌ها و فاضلاب‌های رشت با بهره گیری از علم روز و دانش بنیان در حال انجام است و این رودخانه‌ها یک گام به احیا نزدیک تر شده است.

 

عباسی با بیان اینکه ساماندهی شیرابه پسماند سراوان در مرحله عقد قرارداد قرار دارد، گفت: لایروبی‌ها رودخانه‌های رشت پس از قطع آلودگی‌ها آغاز شد که حرکت مثبتی در پاکسازی محیط زیست تلقی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد، افزود: مشارکت مردم در پاک سازی محیط زیست، جمع آوری فاضلاب‌ها و احیای رودخانه‌ها بسیار مؤثر است.

 

استاندار گیلان از تغییر وضعیت فاضلاب و پساب‌های بیمارستانی رشت از قرمز به زرد و سبز خبر داد و بیان کرد: حذف منشأ آلودگی‌ها به داخل رودخانه‌های رشت گام مؤثر در احیای این شریان‌های حیاتی است.