رشد ۳۵ درصدی ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی
رشد ۳۵ درصدی ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد بی سابقه ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: ۷۱۹ فروند شناور تجاری در سال ۱۴۰۲ به این مجتمع بندری وارد شدند که نسبت به سال ماقبل بیش از ۳۵ درصد رشد داشت.

افق انزلی/ حسین یونسی روز دوشنبه با اشاره با تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا از مجتمع بندری انزلی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا از این بندر نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی این میزان تخلیه و بارگیری کالا را رکوردی دانست که طی ۶ سال گذشته بی سابقه بوده و افزود: سال گذشته با ورود بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به مجتمع بندری انزلی رشدی ۴۶ درصدی را در واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی شاهد بودیم .

وی تصریح کرد: بیش از ۳۱۶ هزار تن کالا صادرات ،۴۱ هزار تن کالا از این بندر ترانزیت و ۷ هزار و ۲۱۱ TEU (واحدشمارش) کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا ( به‌عنوان یکی از مسیرهای مهم عبوری برای حمل و نقل انواع محموله‌های تجاری و شخصی شناخته می‌شود)و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.