جشنواره بهار نارنج در شهر کومله برگزار می شود
جشنواره بهار نارنج در شهر کومله برگزار می شود

شهردار کومله، از برگزاری جشنواره چهار روزه بهارنارنج در شهر کومله خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۸ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه و در ۶۰ غرفه برگزار می‌شود.

به گزارش افق انزلی ، منوچهر مهدی پور از برگزاری جشنواره بهارنارنج خبر داد و اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره بهارنارنج به مدت چهار روز از ۱۸ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر کومله برگزار می‌شود.

وی کومله را شهر بهارنارنج دانست و افزود: هدف از برگزاری جشنواره بهارنارنج معرفی شهر کومله به گردشگران و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

شهردار کومله با بیان اینکه با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری به دنبال ایجاد شادی و نشاط و شادابی برای شهروندان و گردشگران و مسافرین هستیم، گفت: جذب گردشگر یکی از برنامه‌های شورا و شهرداری کومله بوده که در این راستا از ظرفیت جشنواره‌های فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

مهدی‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره یک‌روزه بهارنارنج در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره بهارنارنج سه روزه برگزار شد که امسال به چهار روز افزایش پیدا کرده و در هر روز، ویژه برنامه خواهیم داشت.

وی روز نخست جشنواره بهارنارنج را ویژه کودکان و دانش آموزان دانست و تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های علمی و پژوهشی و ورزشی برای دانش آموزان، برنامه‌های مفرح و شاد همچون نمایش‌های عروسکی را برای مخاطبان برگزار خواهیم کرد و شاهد حضور هنرمندان و مجریان برنامه‌های کودک خواهیم بود.

شهردار کومله روز دوم جشنواره را روز غذاهای محلی دانست و از علاقمندان خواست جهت شرکت در جشنواره به شهرداری مراجعه کنند و گفت: روز سوم، روز جشن بزرگ بهارنارنج است که با حضور میهمانان داخلی و خارجی و جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

مهدی‌پور از برگزاری مسابقات کشوری شطرنج و بازی‌های بومی و محلی در روز چهارم خبر داد و اضافه کرد: جشنواره بهارنارنج کومله در سال ۱۴۰۱ ثبت ملی شد که سال گذشته از ثبت ملی آن رونمایی کردیم؛ همچنین جشنواره بهارنارنج به عنوان یک رویداد گردشگری ثبت شده و شاهد حضور چشمگیر مردم و گردشگران در این جشنواره سالانه هستیم.

وی با اشاره به درآمدزایی ۱۰ میلیارد تومانی مردم محلی در جشنواره سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این جشنواره تولیدات بومی و محلی و صنایع دستی و مشتقات بهارنارنج به فروش می‌رسد.

شهردار کومله از پیش بینی حضور ۱۰ تا ۱۵ هزار گردشگر در جشنواره بهارنارنج سال جاری خبر داد و متذکر شد: مردم محلی و روستاییان در ۶۰ غرفه اقدام به فروش تولیدات کشاورزی خود خواهند کرد.