جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی 3 روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود.

به گزارش افق انزلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری جشنواره بهار نارنج در لنگرود از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش‌ افق انزلی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: جشنواره بهار نارنج در لنگرود برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ادامه داد: یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است که از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

جهانی بیان داشت: در روز ۱۸ اردیبهشت جشنواره کودک، روز ۱۹ اردیبهشت جشنواره غذاهای سنتی، ۲۰ اردیبهشت جشن بزرگ بهار نارنج و در روز ۲۱ اریبهشت جشن بازی‌های بومی محلی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در کومله لنگرود برگزار خواهد شد.