بیش از ۲ هزار پرونده تخلف در گیلان تشکیل شد
بیش از ۲ هزار پرونده تخلف در گیلان تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف از ابتدای اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش افق انزلی ، علی رضا حسینیان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۹ هزار و ۱۸۶ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۴ تخلف مشاهده و کشف شد.

 

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را ۱۸۶میلیارد و ۸۱ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

وی ادامه داد: از سه هزار و ۲۲۵ بازرسی انجام شده از واحدهای اقتصادی خدماتی ۹۶۲ مورد تخلف کشف شد که ارزش ریالی پرونده‌های این متخلفان ۱۸ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال بود.

 

حسینیان اضافه کرد: در گروه کالایی محصولات غذایی هم چهار هزار و ۷۰ واحد اقتصادی مورد بازررسی قرار گرفت که از این تعداد برای هزار و ۱۷۳ واحد پرونده تخلف به ارزش ۶۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تشکیل شد.

 

وی گفت: ارزش ریالی ۳۳۰ واحد اقتصادی متخلف در گروه کالایی پوشاک، کیف و کفش هم ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال بود؛ همچنین برای ۹۲ رستوران و مراکز خدماتی نیز پرونده ای به ارزش ۳۱۳ میلیون ریال و برای ۳۷۲ واحد اقتصادی متخلف در بخش آرد و نان ۹۴۶ میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل شد.

 

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.