بهره‌برداری از ژنراتورهای برق خودتأمین منبع مجتمع دخانیات گیلان طی یک‌ماه آینده
بهره‌برداری از ژنراتورهای برق خودتأمین منبع مجتمع دخانیات گیلان طی یک‌ماه آینده

مدیر مجتمع دخانیات گیلان از افتتاح قریب‌الوقوع پروژه بزرگ و ملی بهره‌برداری از ژنراتورهای برق خود تأمین در مجتمع دخانیات گیلان خبر داد.

به گزارش افق انزلی جشن گرامیداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از کارکنان مجتمع دخانیات گیلان در تالار گلستان برگزار شد.

این مراسم با حضور مهندس احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، کیا عاشوری فرماندار رشت، سیاوش آقا جانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سرهنگ اسکندری رئیس سازمان بسیج کارگری و هیئت همراه و سرهنگ اقدامی جانشین فرمانده سپاه رشت، سرهنگ داعی فرمانده بسیج حوزه اداری کارگری رشت و دیگر مسئولان استان و همچنین با حضور مهندس وهابی مدیریت مجتمع، معاونین مدیران و پرسنل مجتمع دخانیات گیلان در تالار گلستان رشت برگزار شد.

بهره‌برداری از ژنراتورهای برق خودتأمین منبع مجتمع دخانیات گیلان طی یک‌ماه آینده

شهیار وهابی مدیر مجتمع دخانیات گیلان نیز در این مراسم با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار کرد: کارگران نقطه عطفی در فعالیت‌های پرشور و توان حداکثری تولیدات در حوزه تولیدات داخلی، مشارکتی، فعالیت‌های اقتصادی، صادراتی و افزایش سطح زیر کشت توتون دارند.
وی تحقق جهش تولید را مستلزم مشارکت تلاش مضاعف تمام کارگران دانست و افزود: جهش تولید با تلاش مضاعف و مشارکت مردمی محقق می‌شود.
مدیر مجتمع دخانیات گیلان از افتتاح قریب‌الوقوع پروژه بزرگ و ملی بهره‌برداری از ژنراتورهای برق خود تأمین در مجتمع دخانیات گیلان خبر داد و گفت: این پروژه به جهت رسیدن به خودکفایی در تامین برق خطوط تولید طی یک ماه آینده افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان، گفت: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری در گیلان، امنیت شغلی است.

سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در این مراسم با اشاره به اشتیاق جامعه کارگری در مشغول کار شدن در مجموعه دخانیات گیلان، اظهار کرد: وجه تمایز تمایل جوانان به اشتغال در مجتمع دخانیات تکریم کارگر و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا است.
وی با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در گیلان، افزود: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری در گیلان امنیت شغلی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، غیر منطقی است، گفت: بازار عرضه و تقاضای کار در استان به یک تعادل نسبی رسیده و امروزه میتوان گفت کارگر ایرانی و گیلانی بیش از هر زمان دیگری از امنیت برخوردار است.

کارگران در پایداری امنیت اقتصادی کشور سهیم‌اند

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌هایی که شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می‌کشند، در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، افزود: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از تلاش بی‌منت و بی‌وقفه مجلس جهت بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کارگران، اقتصاد و جامعه تاکید کرد.

کارگران چشم و چراغ حوزه تولید و اشتغال

کیا عاشوری فرماندار رشت نیز در این مراسم کارگران را چشم و چراغ حوزه تولید و اشتغال دانست و اظهار کرد: موتور محرکه اقتصاد هر جوامعی را کارگران تشکیل می‌دهند.
وی با تقدیر از مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان به جهت برگزاری جشن عظیم تقدیر و تکریم از کارگران، افزود: تکریم و تجلیل از کارگران تکریم تولید و کمک به توسعه اشتغال است.
فرماندار شهرستان رشت حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت‌ها در حوزه تولید، اشتغال، توسعه صادرات و افزایش درآمد ملی شده است.

اجرای سرود محلی و سنتی، نمایش کمدی، برنامه‌های شاد و مفرح، برگزاری مسابقه و قرعه کشی و اهدای جوایز از اهم برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین تعدادی از مدیران کل اسبق مجتمع آقایان مهندس امینی، مقدادی و حکیم‌پور و جمعی از بازنشستگان گرامی نیز از میهمانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از کارگران ورزشکار و صاحب عناوین برتر در حوزه‌های ورزشی شاغل مجتمع نیز تقدیر شد.