برگزاری ۴۳کارگاه آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و کودکانشان
برگزاری ۴۳کارگاه آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و کودکانشان

مدیر دستان مهربان شبعه گیلان از برگزاری 43 کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌های تحت پوشش این خیریه از ابتدای سال جاری تا بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش افق انزلی رضا خیرخواه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند، اظهار کرد: حضور خانواده‌های کم‌برخوردار در کارگاه‌های آموزشی، باعث افزایش عزت نفس و همچنین بهبود شرایط زندگی آن‌ها می‌شود.

وی ضمن تشریح برنامه‌های آموزشی انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون افزود: تا ماه یازدهم سال جاری ۴۳ مختلف در شعبه گیلان برگزار شده است؛ که این کارگاه‌ها به چند بخش مهارت آموزی، روانشناسی، سلامت و آموزش‌های اردومحور تقسیم می‌شوند.

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان گفت: از جمله مهم‌ترین کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌محور که در مسیر اشتغال زنان سرپرست خانوار قرار دارند می‌توان به کارگاه آموزش تولید منسوجات چرمی دست‌ساز و تولید زیورآلات اشاره کرد.

خیرخواه تصریح کرد: کارگاه‌های روانشناسی نیز در مسیر بهداشت روانی خانواده‌های تحت پوشش در کنار کارگاه‌های دیگر از اولویت‌های شعبه گیلان هستند و تا کنون کارگاه‌هایی با محوریت مهارت‌های فرزندپروری، سلامت روانی زنان، مدیریت بحران‌های دوره نوجوانی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست … برگزار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: کارگاه نقاشی، بازی‌های فکری، آموزش‌های اردو محور (آشنایی با اماکن تاریخی، حفظ و پاکسازی محیط زیست)، کارگاه‌های ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی و … نیز از جمله کارگاه‌هایی هستند که در طول سال ۱۴۰۱ برای کودکان تحت پوشش برگزار شدند.