با سونامی بازنشستگی روبرو هستیم / ۲۸۹۰ نفر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می شوند
با سونامی بازنشستگی روبرو هستیم / ۲۸۹۰ نفر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می شوند

به گزارش افق انزلی محمدحسین رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با تبریک هفته معلم گفت: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود. گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم در گیلان است.

رمضانی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش گفت: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند. مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان آن که با سونامی بازنشستگی مواجه هستیم، گفت: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه ۲۸۹۰ نفر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

به گزارش گیل خبر، همچنین در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، موضوعات مطرح شده در خصوص اجاره برخی مدارس وقفی گیلان برای کاربری غیرآموزشی را تکذیب کرد.

رمضانی استفاده از ظرفیت جوانان در آموزش و پرورش را گیلان را مهم خواند و گفت: برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم تا جوانگرایی در ارکان مدیریتی آموزش و پرورش گیلان ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به پرسش گیل خبر در خصوص گلایه‌های والدین از مشکلات سرویس مدارس و گروکشی کارنامه گفت: سرویس مدارس از آموزش و پرورش به وزارت کشور واگذار شده است و ما نقش نظارتی داریم که در خصوص مشکلاتی که وجود دارد، خود ما هم مطالبه گر هستیم و تلاش می‌کنیم مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

رمضانی ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد در ازای ارائه کارنامه دانش‌آموزان از اولیا وجهی دریافت کند و اگر موردی وجود دارد اولیا حتما به ما اطلاع دهند تا برخورد‌های لازم صورت گیرد.