بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) بدون پروسه اداری آغاز شود، گفت:اشتغال و معیشت ساکنان دهکده به مسکن ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش افق انزلی، مجید جودی ظهر دوشنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده امام زاده ابراهیم شفت اظهار کرد: در دوران خدمتی سه دفعه است که آتش سوزی گسترده در این روستا اتفاق می‌افتد و این مساله بسیار تأسف برانگیز و ناراحت کننده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با تاکید بر لزوم احیای مجدد روستای امامزاده ابراهیم شفت بر اساس اصول علمی و فنی بیان کرد: مسائل فنی، مقام سازی و اصولی سازی در احیا و بازسازی مجدد دهکده سوخته شفت لحاظ شود.

جودی، امامزاده ابراهیم شفت را از معدود روستاهای زیبا و کم نظیر ایران برشمرد و اضافه کرد: مسکن در امامزاده ابراهیم شفت با معیشت و اشتغال مردم منطقه گره خورده است.

وی با تاکید بر سرعت بخشی در ساخت و سازها در امامزاده ابراهیم شفت افزود: اشتغال، اقتصاد و معیشت ساکنین دهکده چوبی شفت به مسکن ارتباط مستقیم دارد و لذا ساخت و ساز منازل مسکونی این روستا باید سرعت بخشیده شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بازسازی روستای امامزاده ابراهیم شفت بدون پروسه اداری آغاز شود، گفت: امامزاده ابراهیم یک روستای معمولی نیست و باید نسبت به احیا و بازسازی مجدد این روستا اقدامات ویژه و ضرب العجلی صورت گیرد.

جودی با اشاره به تخریب بیش از ۲۵۰ منزل مسکونی در روستای امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: بازسازی و ساخت این تعداد منزل مسکونی در کمتر شش ماه باید به اتمام برسد.

وی از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین خبر داد و افزود: مقدمات پرداخت این تسهیلات برای روستاییان آسیب دیده شفت فراهم شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر لزوم سرعت بخشی کار آواربرداری روستای حادثه دیده شفت بیان کرد: با بکارگیری تمام ظرفیت موجود در استان کار آواربرداری روستای امامزاده ابراهیم شفت انجام می‌شود و در صورت نیاز از استان‌های هم جوار درخواست کمک خواهیم کرد.

جودی با تاکید بر ضرورت حفظ معماری و بافت روستایی در امامزاده ابراهیم شفت اضافه کرد: ضمن تسریع در آواربرداری، بازسازی و ساخت و ساز در روستا باید تلاش شود تا این روستا بر اساس بافت سنتی و روستایی ساخته شود.

وی گریزی هم به آتش سوزی سال ۹۶ در روستای امامزاده ابراهیم شفت زد و افزود: منازل افراد جامانده از آتش سوزی سال‌های گذشته به بهانه آتش سوزی اخیر بازسازی می‌شود.