۴۰۰۰ پرستار در گیلان مشغول ارائه خدمت برای مقابله با کرونا
۴۰۰۰ پرستار در گیلان مشغول ارائه خدمت برای مقابله با کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۴۰۰۰ پرستار بصورت جهادی به بیماران استان برای مقابله با کرونا در استان خدمت رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی دکتر محمدرضا نقی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت گیلان یکی از کانون های شیوع کرونا در کشور است، گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت ۳۳۳ نفر در گیلان مبتلا به کرونا ویروس هستند.

وی با اشاره به هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر شیوع بسیار بالا کرونا ویروس در سراسر استان گفت: این هشدار براساس مراجعات بالای مردم به بیمارستان ها صادر شده و نشاندهنده شیوع بالای این ویروس در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در بیش از ۳۵ بیمارستان استان روزانه ده ها نفر بیمار مشکوک به کرونا ویروس مراجعه می کنند.

نقی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰۰ پرستار بصورت جهادی به بیماران استان خدمت رسانی می کنند گفت: این ۴۰۰۰ پرستار مشغول ارائه خدمت برای مقابله با کرونا در استان هستند.

وی با بیان اینکه قرنطینه اجباری در دستور کار نیست، گفت: بارها به مردم استان گیلان گفته ایم که قرنطینه خود اختیاری داشته باشند تا از انتشار ویروس کرونا پیشگیری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی، از مردم خواست جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

  • منبع خبر : ایسنا