۱۷۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی در انزلی پارسال بهره برداری شد
۱۷۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی در انزلی پارسال بهره برداری شد

فرماندار بندر انزلی گفت : با همه محدودیت ها و تنگناهای بودجه ای دولت پارسال ۱۷۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی اسماعیل حیدری آزاد روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی افزود : با وجود همه محدودیت های بودجه ای در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته این میزان اعتباربرای تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان هزینه شده و طرح های به انجام رسیده بهره برداری شد که اقدامی ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه از تمامی پتانسیل و ظرفیت ها و نخبگان و افراد صاحب فکر و ایده برای توسعه شهرستان استفاده می شود، تاکید کرد: دست کسانی را که برای خدمت به مردم کار کند به گرمی می فشاریم و هرکسی که قلمی برای مردم می زند ارج می نهیم و با کسانی که در مسیر کمک به رفع مشکلات مردم سنگ اندازی کند به شدت برخورد می شود.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه با شایعه پراکنان و افرادی که در صدد تخریب دیگران به خاطر ممنافع فردی و گروهی و جناحی باشند نیز به شدت برخورد می شود، تصریح کرد: انتظار می رود مسیر خدمت به مردم بندرانزلی در نهایت ارامش و توام با عزمی همگانی باشد و روسای ادارات و دستگاه ها نیز باید در این مسیر و در جهت توسعه و رشد همه جانبه نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرند و با حفظ وحدت و همدلی تنها به فکر خدمت به مردم و توسعه شهرستان باشند.

فرماندار بندرانزلی ۱۳۹۸ را سال بحران خواند و تصریح کرد: مدیران به ویژه اعضای شورای تامین و کلیه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این شهر ساحلی در همه بحران ها بویژه برف سال گذشته، جانانه پای کار ایستادند و نگذاشتند در ایام بحران برف مشکلی در خصوص خدمات رسانی به مردم ایجاد شود و انزلی اولین شهری بود که بر بحران برف فائق آمد.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بندرانزلی نیز با کمترین تخلفات برگزار شد، تاکید کرد: بندرانزلی با همراهی و همکاری و همدلی کلیه اعضای شورای تامین و هیات نظارت و بازرسی انتخابات و نظارت اعضای شورای نگهبان، به بهترین نحو انتخابات را برگزار کرد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی در مقابله با کرونا هم گفت: زمانی که گفته شد با بلندگو در سطح شهر به مردم اعلام کنند در خانه بمانند خیلی ها این کار را به تمسخر گرفتند ولی بندرانزلی اولین شهرستان استان بود که اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم را در اولویت خود قرار داد.

فرماندار بندرانزلی با تشکراز تلاش همه پرسنل و کادر بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی بویژه بیمارستان شهید بهشتی در مقابله با ویروس کرونا یادآور شد:  در این راستا  از ظرفیت نیروهای ارتش و نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه های خدمات رسان چون شهرداری و نیز کمک نیروهای مردمی و ظرفیت هنرمندان و فوتبالیست ها و خیرین برای یاری به مردم به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

تحقق خواسته های مردم با تعامل و هم افزایی همه دستگاه ها تسهیل می یابد

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نیز در این جلسه با تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی اظهار کرد: اگر چه در بین اعضای شورای شهر انزلی اختلاف نظر وجود دارد اما این امر برای کسب نتیجه مطلوب است.

هادی حیدری با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی در همه بحران ها در کنار مردم و همراه با آنان بودند افزود: علاوه برکمک به برگزاری انتخابات در دوران مقابله با ویروس کرونا با ضدعفونی کردن معابر توسط نیروهای آتش نشان و در اختیار قرار دادن نیروهای انسانی و تجهیزات جامعه مدیریت شهری کمک حال کادر درمان و بهداشت شهرستان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه پاکبانان همچون کادر درمان، در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بودند تاکید کرد: انتظار می رفت در این جلسه با اعضای شورای شهر مهربانه تر رفتار شود چون تمامی اعضای شورای شهر در راستای توسعه همه جانبه شهر و خدمت رسانی بهتر به مردم با همه دستگاه های اجرایی تعامل داشته و دارند.

حیدری با اشاره به اینکه با وجود گردشگر پذیر بودن شهر انزلی و برخورداری این شهر از مواهب طبیعی و الهی همچون تالاب و دریا، زیر ساخت های خوبی برای بندرانزلی تعریف نشده است، تاکید کرد: با توجه به معلق شدن شهردار بندرانزلی از سوی مراجع قضایی، شاخص هایی  برای انتخاب شهردارهمچون دوره های گذشته وجود دارد که کلیه اعضای شورای شهر با لحاظ آن شاخص ها نسبت به انتخاب شهردار اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش اداره آبفای بندرانزلی بخشی از فاضلاب های این شهر ساحلی به تصفیه خانه منتقل شده است تاکید کرد: با وجود اینکه بندرانزلی دارای ۱۳۰ هزار نفر جمعیت است اما در تخصیص اعتبارات ملی باید به عنوان شهری بالای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دیده شود چرا که در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی سیل مسافران به این  شهر باعث افزایش هزینه ها و همچنین رشد خدمت رسانی به مردم را موجب می شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به آماده سازی پل تاریخی غازیان برای ایجاد مرکزی گردشگر پذیر کفت: با کمک اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان لوله های انتقال آب آبفای شهرستان از روی این پل تاریخی برداشته شده و به پل ولایت منتقل می شود تا این پل تاریخی با انجام زیباسازی بر روی آن به مکانی جذاب و گردشگر پذیر برای مسافران ایجاد شود.

  • منبع خبر : ایرنا گیلان