کمبود فضای کارگاهی؛ دغدغه اصلی مرکز رشد واحدهای فناور انزلی
کمبود فضای کارگاهی؛ دغدغه اصلی مرکز رشد واحدهای فناور انزلی

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل نداشتن فضای کارگاهی برای توسعه فعالیت شرکت های مستقر در مرکز رشد بندرانزلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی بهاره پورمرادی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل شهرستان بندرانزلی و تلاش های بسیار زیاد انجام شده از جمله برگزاری رویدادهای مختلف و در اولویت قرار دادن و اهمیت به درخواست های متقاضیان، خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی، فارغ التحصیلان و فعالان اقتصادی شهرستان با مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی وجود دارد و افراد در صورت داشتن طرح و ایده های نوآورانه به این مرکز مراجعه می کنند و از حمایت های این مرکز بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل، نداشتن فضای کارگاهی برای توسعه فعالیت شرکت های مستقر در مرکز رشد بندرانزلی است، تصریح کرد: همکاری مسئولین شهرستان همچنین تخصیص اعتبار برای ساخت و تجهیز فضاهای کارگاهی برای رفع این مشکل قطعا راهگشا خواهد بود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی با اشاره به راه اندازی دفاتر کانون شکوفایی خلاقیت در دانشگاه ها و مدارس شهرستان، گفت: این اقدام با این هدف انجام شد تا دانشجویان و دانش آموزان علاقمند و مستعد بتوانند با امکاناتی که مرکز رشد در اختیار آنها قرار می گیرد ایده های خود را عملیاتی و تجاری سازی کنند و این یعنی پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت تا حدود بسیار زیادی توسط مرکز رشد بندرانزلی در این شهرستان ایجاد شده است.

پورمرادی تصریح کرد: دفاتر کانون موجب شکوفایی خلاقیت و رابط بین افراد صاحب ایده و مرکز رشد است لذا مسئولین این دفاتر نسبت به شناسایی نخبگان اقدام کرده و جهت هدایت و حمایت به مرکز رشد معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و کارگاه های مرتبط با موضوعات نوآفرینی و کارآفرینی بستر لازم را در شهرستان فراهم‌ کرده تا استعدادهای شهرستان به شکوفایی برسند، تاکید کرد: مرکز رشد در واقع یک تسهیل گر است برای اینکه ریسک ورود شرکت های نوپا را به بازار کم کند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی افزود: به همین منظور خدمات و حمایت هایی نیز از سمت این مرکز به متقاضیان ارائه می شود که از آن جمله می توان تسهیلات ارزان قیمت و رایگان، در اختیار قراردادن دفتر کار، بهره مندی از معافیت مالیاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی عمومی و تخصصی رایگان همچنین نظارت بر روند رشد واحدهای پذیرش شده را نام برد.

پورمرادی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی طی سالجاری، گفت: حدود چهار مورد در مرکز رشد بندرانزلی برگزار شده و بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی به صورت متمرکز در پارک علم و فناوری گیلان که شرکت های تحت پوشش مرکز رشد بندرانزلی نیز می توانستند در آنها حضور داشته باشند.

وی درخصوص تیم هایی که تحت پوشش حمایتی مرکز رشد قرار می گیرند، تصریح کرد: برای کانون شکوفایی و هسته فناور مدیر تیم می تواند شخص حقیقی باشد، ولی برای ساختار بالاتر، یعنی واحد فناور حتما باید به صورت شرکت مستقر شوند؛ یعنی آن تیم باید شرکت ثبت شده داشته باشد.

دبیر ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار  شهرستان بندرانزلی در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور فردا به کار خود پایان می دهد، تصریح کرد: امسال نمایشگاه هفته پژوهش در انزلی با حضور ۱۵ سازمان و در محل پایانه مسافری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شده است.

  • منبع خبر : ایسنا