کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های طلاق در دادگستری انزلی
کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های طلاق در دادگستری انزلی

رئیس دادگستری انزلی کاهش اطالع دادرسی را یکی از اولویت دستگاه قضایی است، گفت: در سال گذشته تعداد پروندهای ورودی با موضوع طلاق در انزلی ۷۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی بهزاد براری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر انزلی اظهار کرد: کاهش اطاله دادرسی و کم کردن حجم ورودی پرونده‌ها و همچنین ساماندهی آنها از رویکردها و اولویت‌های دادگستری انزلی در یک سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه دادسرا ضربه گیر دادگستری است، افزود: تلاش شده بیشتر پرونده‌ها به شورای حل اختلاف ارجاع تا به صورت سازشی روند آن پرونده طی شده و حتی المقدور آن پرونده مختومه شود.

براری با اشاره به اینکه ارسال ابلاغ‌های الکترونیک یکی از اقدامات ارزنده دادگستری انزلی در طول سال گذشته بود، تاکید کرد: در یک سال گذشته تحول عظیمی در دادگستری انزلی رخ داده به نوعی که در سه ماهه نخست امسال جایگاه دوم را در استان کسب کرده است.

وی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی آمار پرونده‌های طلاق به دادگستری انزلی، افزود: شوراهای حل اختلاف مکلف شده اند در خصوص پرونده‌های طلاق و تلاش برای سازش زوجین پس از برگزاری سه جلسه در شورای حل اختلاف به بهزیستی معرفی و پس از شش ماه انجام مشاوره و در صورت عدم حصول نتیجه لازم برای صلح زوجین به دادگاه معرفی و وارد چرخه رسیدگی شود.

براری با بیان اینکه با افزایش زمان طلاق سعی شده تعداد آمار طلاق در شهرستان کاهش یابد، گفت: در طول یکسال گذشته آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری بندرانزلی با موضوع طلاق از ۶۰ به ۱۵ پرونده در ماه کاهش یافته است.

  • منبع خبر : مهر گیلان