وقت کشی به سبک شورای شهر انزلی/ انتخاب شهردار به تعویق افتاد
وقت کشی به سبک شورای شهر انزلی/ انتخاب شهردار به تعویق افتاد

در حالی که قرار بود در صد و دهمین جلسه شورای شهر انزلی شهردار این شهرستان انتخاب شود انتخاب شهردار به درخواست سه عضو شورا به تعویق افتاد و یک عضو شورا نیز به نشان اعتراض جلسه را ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی با وجود اینکه انتخاب شهردار بندرانزلی در دستور کار صد و دهمین جلسه شواری شهر این شهرستان قرار داشت روز گذشته به درخواست سه عضو شورا از دستور کار خارج شد.

از همان ابتدای جلسه و از نطق پیش از دستور رئیس شورای شهر مشخص بود که اعضای شورا روی یک شخص به توافق نرسیده اند و نمی توانند در این جلسه فرد مورد نظر را برای شهرداری اعلام کنند.

تعدادی از فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه و جمعی از مردم شریف بندرانزلی در این جلسه حضور داشتند که پس از اینکه انتخاب شهردار از دستور خارج شد تعدادی از آنها به نشان اعتراض جلسه را ترک کردند.

همچنین تهمتن وکیل منفرد عضو جوان شورای شهر با اعلام اینکه انتخاب شهردار نباید عقب بیفتد گفت: 《اگر انتخاب شهردار را به جلسه دیگری موکول کنید بنده قطعا در آن جلسه غایب خواهم بود.》

وکیل منفرد پس از اینکه مه سیما نصیری، موسی زنجانخواه و ابراهیم برف چالانی درخواست تعویق جلسه انتخاب شهردار را دادند به نشان اعتراض جلسه را ترک کرد.

از چند روز قبل و مشخصا صبح روز جلسه انتخاب شهردار برخی صفحات اینستاگرامی به صورت غیر مستقیم اشاره ای به عملکرد شورای شهر داشتند و تلویحا بیان کردند که اگر فرد مورد نظر آنها انتخاب نشود و یا مهره چینی خاصی صورت بگیرد شورا باید منتظر فشار رسانه ای سختی باشد.

به گزارش افق انزلی شورای پنجم به دلیل عملکرد غیر قابل دفاعِ شهردار سابق زیر ذره بین بسیاری از اصحاب رسانه قرار گرفته و این موضوع کمی انتخاب شهردار بندرانزلی را برای آنها سخت می کند.

حال با توجه به خرید زمان چند روزه از جانب سه عضو شورای شهر، بازداشت بودن یک عضو شورا و اعلام عدم حضور تهمتن وکیل منفرد در جلسه انتخاب شهردار باید دید که اعضای شورای پنجم چگونه سرنوشت یک سال آینده شهر را رقم خواهند زد.

شایان ذکر است که انتخاب شهردار در یک شورای هفت نفره نیازمند حداقل رای چهار عضو شورای شهر است.