همه برنامه‌ ریزی‌ ها و تصمیمات کشور حول محور “راه سوم انقلاب” تنظیم شود
همه برنامه‌ ریزی‌ ها و تصمیمات کشور حول محور “راه سوم انقلاب” تنظیم شود

امام جمعه انزلی گفت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی، «انقلاب راه سومی را در دنیای امروز گسترده است که این راه شرق است و نه راه غرب»؛ لذا باید همه توجه ها و برنامه‌ ریزی‌ ها و تصمیمات از جمله در جریان علمی کشور، اقتصاد، سیاست و … حول همین محور تنظیم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همه نمازگزاران عزیز به رعایت تقوای الهی بهترین زاد و توشه برای انسان ها و بالاترین موهبتی که خداوند متعال به بندگانش عنایت می کند، اظهار داشتند: حرکت عظیم و گسترده راهپیمایی اربعین از سراسر کشور و مناطق مختلف دنیا جلوه‌ی برجسته‌ی حقانیت اسلام، تشیع و راه سرخ شهادت است؛ در عین حال نوید بخش قریب الوقوع بودن تحقق طلوع خورشید ولایت عظمی( روحی و ارواحنا له الفداء) است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: اگر چه اقدامات و هماهنگی های فراوانی برای مدیریت این مراسم پیاده روی انجام شده اما بنظر می رسد که برای کاستن از مشکلات خدماتی و پشتیبانی نیاز به برنامه ریزی قوی تر و جامع تر است که ان شاءالله در سالهای آتی لحاظ شود.

خطیب جمعه بندرانزلی به دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری و انتخاب جوان نخبه انزلیچی به عنوان یکی از افرادی که طرح و نظرات خود را ارائه می دهند و ارائه مطالب علمی و در حاشیه برخی نیاز های شهرستان، بیان داشت: نکات مهمی در این فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد؛ از جمله مواردی که رهبری در دیدار نخبگان و اعضای محترم مجلس خبرگان نیز بیان و بر آن تاکید فرمودند، این است که «انقلاب راه سومی را در دنیای امروز گسترده است که این راه شرق است و نه راه غرب»؛ لذا باید همه توجه ها و برنامه‌ ریزی‌ ها و تصمیمات از جمله در جریان علمی کشور، اقتصاد، سیاست و … حول همین محور تنظیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که اروپایی ها بارها گفتند که ایران باید دست از شعارهای انقلابی بردارد و تلاش هم می کنند اذهان و ادراک مسئولان و مردم را از آن منحرف کنند، تصریح کرد: تلاش آنها بر انقلاب زدایی در بخش های مختلف است نشانگر دو چیز است؛ نخست ترس و واهمه آمریکایی ها و اروپایی‌ ها از شعارهای انقلاب و راهی که انقلاب اسلامی به وجود آورده و دوم اثر گذاری و موفقیت آمیز بودن این تفکر و مسیر طی چهل سال در زمینه های مختلف اعم از داخلی، منطقه و عرصه بین الملل که پیشرفت های بزرگی رقم زده است.

ایشان خاطر نشان کردند: اگر همه محاسبات و اقدامات را با همین زاویه ببینیم، به علت اصلی و پشت پرده جریانات مختلف اعم از جنگ سوریه، عراق، یمن، تجاوزات ترکیه به سوریه، حتی هدف قرار گرفتن نفت کش ایرانی ساعاتی قبل در ۶۰ مایلی جده عربستان و … پی می بریم و با همین راه انقلاب، قابل درک و محاسبه است؛ لذا مشکلات نه تنها موجب نا امیدی نخواهند شد بلکه ایستادگی و مقاومت مردم نیز افزایش پیدا می کند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: اما باید اقدامات لازم به صورت دقیق و کارشناسانه از سوی مردم و مسئولان در همین راستا انجام پذیرد تا از این پیچ حساس تاریخی با موفقیت و پیروزی عبور کنیم؛ لذا در بخش علم و فناوری باید برای رفع موانع و مقابله با بد دلِ یاس آفرین و مخالف جنبش علمی در جامعه، به نقشه جامع علمی و ورود نخبگان به علوم انسانی، دیپلماسی نخبگان و … جلوگیری از اختلال در امید ملی و افزایش اعتماد مردم توسط نخبگان و اساتید و پیشروان حرکت علمی کشور توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: برای عملیاتی شدن این اصل در بخش قانونگذاری و مجلس باید نمایندگان با دید باز و آگاهانه تصمیم بگیرند و قوانین را تصویب کنند؛ که اعم از تصویب قوانین لازم برای رفع موانع، توسعه و تحقق شرکت های دانش بنیان، رونق تولید و شفافیت آرا نمایندگان و مسئولان است.

ایشان با اشاره به مقوله شفافیت آرا نمایندگان مجلس گفت: چه دلیلی دارد برخی از نمایندگان می خواهند در مجلس رای شان مخفی باشد؟ اگر رای شما منطقی، قانونی و درست است که دلیلی ندارد مخفی باشد، آنهایی که رایشان غیر کارشناسانه و بر اساس رانت یا زد و بند است باید از رای شفاف بترسد؛ این حق مردم است که بدانند نماینده شان چه رای می دهد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به این توصیه مقام معظم رهبری که ضرورتی ندارد به کنوانسیون‌ های مشکل‌ دار بپیوندیم؛ افزود: بررسی و تصویب کنوانسیون های غیر مفید و بعضا تعهد آور یکطرفه مثل کنوانسیون برن که اخیرا مورد بحث است و عده ای تلاش می کنند ترجمه شده آن را به تصویب برسانند چه ضرورتی دارد؟ مجلس باید بییند، فکر کند و در مسیر ضرورت ها، نیاز ها و اولویت های کشور حرکت کند؛ مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب و با اصالت دادن به چارچوب و ضوابط ترسیمی همین راه سوم و شعار های انقلاب فعالیت کند.

خطیب جمعه بندرانزلی عنوان کرد: مجلس برای تحقق این اصلی که مقام معظم رهبری می فرمایند خیلی می تواند موثر باشد؛ تاسف میخوریم از کاستی های قوانین انقلابی و پیشرفته در طول ۴۰ سال انقلاب برای اداره کشور، که یک نمونه از آنها برخورد با فساد است که قوانین بازدارنده و موثر نداریم یا کم داریم و لذا می بینید که این فساد ها یک مرتبه ایجاد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان گفت: در بعد خارجی و مسائل منطقه، اهمیت پیاده روی اربعین و هراسی که دشمنان بخصوص صهیونیست ها و آمریکایی ها از این مراسم عظیم و رود خروشان زائرین اربعین دارند، بسیار مهم و اثر گذار در سطح منطقه و بین الملل است؛ دشمنان برای برگزار نشدن یا حداقل کمرنگ شدن این مراسم با اقداماتی نظیر اغتشاشات داخلی عراق و یا احیانا برخی عدم تسهیل ها و هماهنگی ها برای ورود زوار و حادثه امروز نفت کش ایرانی و یا لشکر کشی ترکیه به سوریه درست در همین ایام، نشان دهنده اهمیت جایگاه و راهبرد جمهوری اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری موفقیت این راه سومی است که به دنیا عرضه شده و لذا باید همه‌ی کارها و برنامه ها و تصمیمات و اقدامات در بخش های مختلف بر اساس همین راهبرد و چارچوب راه سوم که راه انقلاب و شعار های انقلابی است متمرکز شود و پیش رود.