نباید اجازه دهیم تالاب انزلی نیز به حال و روز دریاچه ارومیه بیفتد
نباید اجازه دهیم تالاب انزلی نیز به حال و روز دریاچه ارومیه بیفتد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تالاب انزلی دچار مرگ تدریجی شده است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تالاب انزلی نیز به حال و روز دریاچه ارومیه بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۴ شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ضمن اینکه وزیر کشاورزی را انسان خوبی می دانم اما مشکلات کشاورزان و کارگران ابریشم روی زمین مانده و متاسفانه این عزیزان حقوق خود را دریافت نکرده اند. با وجود اینکه ما چندین بار مکاتبه کرده و وزیر را به منطقه آوردیم، درخواست داریم هیات رئیسه مجلس دستور رسیدگی به حقوق کارگران ابریشم را صادر کند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ادامه داد: نکته بعدی تهیه طرح آتش نشانان و پاکروبان است که این طرح تهیه شده و لازم است به جریان بیفتد. وزیر کشورباید تبدیل وضعیت آتش نشانان را مورد توجه خود قرار دهد.
وی درباره تامین آب شرب روستاها در حوزه انتخابیه اش نیز عنوان کرد: با وجود اینکه در استان های شمالی زندگی می کنیم، اما در آب شرب محروم هستیم.
دلخوش درباره وضعیت کشاورزی حاشیه تالاب نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی باید با توجه به قوانین مصوب مجلس وضعیت کشاورزی را در این منطقه روشن کند.
وی همچنین خطاب به رئیس جمهور هشدار داد: تالاب انزلی که یکی از تالاب های بین المللی بوده و بخشی از آن در صومعه سرا واقع شده است، در حال از بین رفتن است و شاهد مرگ تدریجی آن هستیم که نباید اجازه داد این تالاب به حال و روز دریاچه ارومیه گرفتار شود.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در پایان درخصوص واردات بی رویه برنج نیز تذکر دارد و خواستار توقف آن شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مجلس