مصوبات دومین جلسه ویژه شورای سلامت انزلی در رابطه با ویروس کرونا اعلام شد
مصوبات دومین جلسه ویژه شورای سلامت انزلی در رابطه با ویروس کرونا اعلام شد

مصوبات دومین جلسه ویژه شورای سلامت انزلی با حضور مقامات ذی ربط و همچنین اعضای شورای تامین در رابطه با ویروس کرونا اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی دومین جلسه شورای سلامت بندرانزلی برای بررسی وضعیت این شهرستان پس از فراگیر شدن ویروس کرونا برگزار شد.

مصوبات این جلسه به شرح ذیل است:

کلیه پایانه های بار و حمل و نقل جاده ای و پرسنل اداره بندر  اعم از نیروهای خدماتی و عملیاتی و شرکتی به صورت شیفتی باید کار خود را ادامه دهند و مدیران این دستگاه ها مکلف هستند تا حد امکان نیروهای خود را به یک سوم کاهش دهند.

ریاست اتاق اصناف موظف است به اتحادیه آرایشگران اعلام کند؛کلیه آرایشگاه های زنانه و مردانه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. در صورت تخلف، با واحد صنفی متخلف با هماهنگی دادستان محترم و فرماندهی محترم نیروی انتظامی به شدت برخورد قانونی می شود.

در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی کارخانجات سطح شهرستان مکلف هستند علاوه بر کاهش نیروی انسانی خود به یک سوم، ساعات کار خود را شیفتی کنند و از نیروهای انسانی خود به صورت شیفتی استفاده نمایند.

برابر مصوبات شورای تامین و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان انزلی، فرماندهی محترم نیروی انتظامی مکلف شد از ورود کلیه خودروهای با پلاک شهرستان ها و استان‌های درگیر با  ویروس کرونا به بندر انزلی جلوگیری کند.

با توجه به کمبود خون در بیمارستان و نیاز مبرم به گروه های خونی مختلف در بندر انزلی، پایگاه انتقال خون شهرستان مکلف است علاوه بر ضدعفونی کردن تاسیسات اداری خود و همچنین واحد سیار انتقال خون، با اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به دریافت خون از مردم فهیم و نجیب بندر انزلی اقدام کند.

به گزارش افق انزلی پس اعلام وضعیت قرمز بیماری کرونا در بندرانزلی بسیاری از گروه های جهادی این شهرستان با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در خانه، گند زدایی خودجوش محله ها و کمک به کادر درمان بیمارستان نسبت به ریشه کن کردن این ویروس اقدام کرده اند.