لزوم توجه به ظرفیت‌های بومی رسانه‌ها در راستای تحقق جهاد تبیین
لزوم توجه به ظرفیت‌های بومی رسانه‌ها در راستای تحقق جهاد تبیین

امیرحسین ضیایی‌پور با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از دستورکارهای اصلی برای مقابله با هر نوع انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: علاوه‌ بر توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی و ملی نباید از توانمندی‌های بومی و محلی رسانه‌ها در این عرصه غافل بود.

به گزارش افق انزلی امیرحسین ضیایی‌پور، با اشاره به نقش بسیج رسانه در عرصه جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای اصلی مورد تأکید مقام معظم رهبری برای مقابله با هر نوع انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بسیج رسانه نیز با تمام توان در این راه حضور دارد.

وی افزود: بسیج رسانه با استفاده از ظرفیت عظیم خبرنگاران معتقد و ملتزم به نظام مقدس جمهوری اسلامی فارغ از هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند خنثی‌کننده جنگ رسانه‌ای دشمن باشد و در عرصه جهاد تبیین قدم برداشته و نقش ایفا کند.

ضیایی‌پور با بیان اینکه توانمندی خبرنگاران در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها نیز در این زمینه نباید مغفول بماند، تصریح کرد: اولویت ما این است که ظرفیت‌های موجود فعالان رسانه‌ای را در راستای جهاد تبیین ساماندهی کرده و از ظرفیت‌ها و سلیقه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بندر‌انزلی در عرصه رسانه موقعیت حساسی دارد و ما شاهد این موضوع هستیم که علی‌رغم توانمندی‌های بسیار در این عرصه خلأ داریم، افزود: امیدواریم با حرکت بسیجی و ظرفیت‌های موجود بتوانیم این خلأ را برطرف کنیم.

مسئول بسیج رسانه شهرستان بندر انزلی گفت: در حوزه کادرسازی انقلابی و همچنین تربیت و تقویت جبهه رسانه‌ای نیز ضعف‌هایی وجود دارد و آموزش‌های نوین متأسفانه ارائه نشده و نیاز است آموزش‌های نوین را ارائه و تربیت خبرنگاران تخصصی را در حوزه کاری دنبال کنیم تا شاهد بلوغ فکری و اجتماعی در جامعه رسانه‌ای باشیم؛ یکی از لازمه‌های تحقق این امر استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی اعم از بین‌المللی و داخلی، بومی و محلی در راستای هم‌افزایی گفتمان دینی و انقلابی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکاسی موبایلی با موضوع راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این مسابقه در روز ۲۲ بهمن اجرا و عکس‌ها به دبیرخانه ارسال شد و طی روزهای آینده نمایشگاه آن برگزار می‌شود و داورانی از عکاسان برتر استان و کشور آثار را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

ضیایی‌پور با بیان اینکه نمایش هنرهای انقلابی یکی از راه‌های تبلیغ دستاوردهای انقلاب و جذب مخاطب است، تصریح کرد: همه عزیزانی که فکر می‌کنند توانایی و تخصص لازم را در عرصه رسانه دارند و می‌توانند کمک حال باشند با مراجعه به دفتر بسیج رسانه در شهرستان اقدام به ثبت‌نام کرده و در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای توانمندی‌های خود را جهت استفاده عمومی به منصه ظهور برسانند.

  • منبع خبر : ایکنا گیلان