فعالیت کتابخانه های عمومی گیلان آغاز شد
فعالیت کتابخانه های عمومی گیلان آغاز شد

کرمی از آغاز فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی گیلان بعد از سه ماه تعطیلی اجباری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق انزلی «پریسا کرمی» با اشاره به تعطیلی حدود سه ماهه کتابخانه‌های عمومی بر اثر شیوع بیماری کرونا اظهارکرد: فعالیت کتابداران کتابخانه‌های عمومی گیلان از روز گذشته(دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت)با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به تجهیز کتابداران استان به دستکش، ماسک، الکل و شیلد جهت انجام فعالیت‌های کتابخانه‌ای تصریح کرد: با حضور این کتابداران، کتابخانه‌ها، سالن‌های مطالعه و مخازن کتاب ضدعفونی می‌شود تا این مراکز را برای حضور اعضای کتابخانه‌ها در مرحله دوم آماده کنند.
وی با بیان اینکه مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌ها بدون حضور مراجعان است افزود: کتابداران در این مرحله به اصلاح، ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، شاداب‌سازی و سامان‌دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب‌های مخدوش، منظم کردن رده‌های کتب موجود در قفسه‌ها و همچنین آماده‌سازی فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات‌‌رسانی به اعضا مطابق با دستورالعمل ارسالی اقدام می‌کنند.
گفتنی است، استان گیلان هم اکنون دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی نهادی با ۱۹۵ نیروی کتابدار فعال در کتابخانه‌های عمومی ۱۶ شهرستان است.
  • منبع خبر : شبستان