فرماندار محترم نمی تواند بگوید من تیم دار نیستم
فرماندار محترم نمی تواند بگوید من تیم دار نیستم

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین گفت: فرماندار محترم نمی تواند بگوید من تیم دار نیستم و کار فرمانداری تیم داری نیست، شرایط در انزلی نسبت به شهرستان های دیگر متفاوت است و مسئولیت تیم ملوان با مسئولان شهرستان است و باید با نظارت و پیگیری های لازم پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری افق انزلی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی در ادامه نکات و مباحث هفته گذشته اظهار کرد: تکامل پیدا کردن عوامل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها، مسئله ازدواج است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه با ازدواج و انتخاب همسر می توان مسیر رشد و تکامل را طی نمود، تصریح کرد: مسئله رشد و کمال یافتن انسان در دو بعد مادی و معنوی [جسمی و روحی و روانی] است؛ بعد جسمی موجب رشد و کمال انسان و تقرب به خداوند متعال می شود و با توجه به اینکه غریزه جنسی انسان یکی از نیاز های جسمی است و به جهت فیزیولوژیک، نیاز به تامین غریزه وجود دارد، ارضاء این غریزه موجب صحت، شادابی و همچنین رشد جسمی انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه اگر انسان از راه صحیح و مشروع این نیاز را تامین کرد، اولین گام برای رشد و کمال معنوی را برداشته و علاوه بر ترک گناه و معصیت، با عمل به دستور شرعی و انجام تکلیف دینی یک عبادت را انجام داده است، شرح داد: ازدواج یک تکلیف و عمل عبادی است و باید درچارچوب صحیح شرعی و همچنین با درنظر گرفتن ویژگی هایی همچون انتخاب همسر، نوع زندگی، رفتار با یکدیگر و تعاملات صورت پذیرد تا موجب کمال انسان شود.

وی با تاکید بر اینکه دختران و پسران باید توجه داشته باشند که ازدواج یک امر مهم دینی، لازم و ضروری است و باید به موقع مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در این رابطه پدران و مادران در قبال فرزندانشان وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید شرایط ازدواج را برای آنها فراهم کنند.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کرد: منوط کردن ازدواج به شرایطی چون شغل یا بهره مندی از خانه و امکانات، موجب بازماندن جوانان از مسیر رشد و کمال می شود و آنها را در معرض ابتلا به حرام و معصیت قرار می دهد که پدران و مادران باید از آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خطبه دوم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی رضا(ع)، بیان کرد: نعمت های الهی از شمارش بشر خارج است و امام رضا(ع) در این رابطه می فرماید که «در این نعمت هایی که خدا داده تقوا را رعایت کنید» و منظور این است که هر نعمتی را در مسیر صحیح اش استفاده کرده و با نعمت خدا معصیت نکنید.

وی با بیان اینکه انسان اگر گناهی مرتکب شود و تقوا را رعایت نکند موجب خارج شدن نعمت از دست انسان می شود، گفت: باید سعی کنیم از نعمت های الهی بهترین استفاده را در جهت طاعت خدا داشته باشیم و خودمان را نزدیک اهل بیت(ع) ببینیم و به سیره معصومین توجه و عمل کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه امروز روز ملی عفاف و حجاب به یاد واقعه اسفناک مسجد گوهرشاد در زمان رضا خان قلدر است که غریب به دو هزار نفر مرد و زنی را که زیر بار نقشه ننگین استکبار نرفتند و نسبت به آن اعتراض داشتند را به شهادت رساندند، اظهار کرد: این فرد از طرف انگلیس و آمریکا مامور بود با طراحی ها و نقشه هایی که در اختیار او می گذاشتند در کشور ما ریشه دین و مظاهر معنویت را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یکی از اقدامات رضا خان قلدر را ممنوعیت عزاداری سید الشهداء عنوان و تصریح کرد: بواسطه اثرگذاری این عزاداری و یاد سیدالشهداء، دشمنان درصدد بوده اند و هستند که این نام را خاموش کنند؛ آنهایی که به دنبال بزک کردن پهلوی ها و خوب جلوه دادن خدمات آنها هستند ببیند آنها چه فسادهایی انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای عزاداری امام حسین(ع) باید زیر زمین منزل شان بدون سر و صدا در تاریکی مراسم می گرفتند، افزود: یکی دیگر از کارهایی که مامور بود انجام دهد و انجام داد این بود که روحانیت را در سطح کشور با متحد الشکل کردن لباس ها خلع لباس کند؛ روحانی اگر میخواست لباس روحانیت داشته باشد باید از دستگاه حاکم کارت می گرفت.

امام جمعه بندرانزلی ممنوعیت حجاب در جامعه را از دیگر اقدامات رضا خان عنوان و خاطر نشان کرد: ناهنجاری ها در جامعه دنباله کشف حجاب و رفتار های رضا خان است و دشمنان با بررسی این اقدامات برنامه ریزی کرده اند تا این رفتار های هنجارشکنانه در رابطه با عفاف و حجاب را در جامعه ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دشمن از اثر گذاری حجاب در جامعه می ترسد و می خواهد با اینگونه اقدامات آن را ریشه کن کند، بیان کرد: امروز با طراحی و جنگ نرم پیش آمده اند و مظاهر دینی و تقید مردم را هدف گرفته اند، که نباید از کنار این مسائل ساده گذشت و متاسفانه در کشور ما در قبال این مسئله کوتاهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه فاجعه گوهر شاد نشان داد مردم مومن ما حاضرند تا پای جان برای حفظ عفاف، حجاب و نوامیس شان در جامعه ایستادگی کنند، تاکید کرد: امام(ره) می فرماید «جلوگیری از آزادی های مخرب غربی و خلاف عفت بر مسئولان و مردم واجب است»،  در شرایط کنونی مردم و مسئولان در این قبال مسئولند و باید در رابطه با اهمیت، فلسفه و آثار مثبت عفاف و حجاب برای جامعه و خانواده فرهنگ سازی کرد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه داشتن حجاب یک قانون است و مسئولان باید لااقل در اداراتشان به صورت قاطع این قانون را اجرا کنند، تصریح کرد: مسئولان باید در اداراتشان با برخی از کارمندانی که بد حجابند برخورد کنند و مسئولان عالی رتبه در شهر یا استان باید پاسخگوی این نقض آشکار قانون باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: مردم هم باید نسبت به این موضوع مهم در خانواده، محله و جامعه توجه کنند تا این مسئولیت به انفال، سستی و بی توجه کشیده نشود؛ دشمن می خواهد حساسیت نسبت به این موضوع را کمرنگ کند که تا حدی هم موفق بوده است.

وی در ادامه وضعیت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را بسیار اسفبار عنوان کرد و گفت: مسئولان ورزشی شهرستان، استان و کسانی که در ارتباط با تیم مسئولیت دارند تاکنون خیلی تعلل و کوتاهی کردند؛ فرماندار محترم، نماینده محترم، امام جمعه و دستگاه قضایی در رابطه با ۷۰ درصد سهم ملوان که به مردم انزلی واگذار شده مسئولیت دارند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه در واکنش به خبری که از فرماندار انزلی در رسانه ها منتشر شد، خاطر نشان کرد: فرماندار محترم نمی تواند بگوید من تیم دار نیستم و کار فرمانداری تیم داری نیست، شرایط در انزلی نسبت به شهرستان های دیگر متفاوت است و مسئولیت تیم ملوان با مسئولان شهرستان است و باید با نظارت و پیگیری های لازم پای کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه برخی برای عکس گرفتن با ملوان آماده و پا در رکاب اند اما موقع کار کردن هیچ کدامشان نیستند، گفت: گرفتن عکس انتخاباتی و منتشر کردن آن در فضای مجازی جهت رای جمع کردن، دردی از ملوان دوا نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط جامعه، هوادارن و تیم به گونه ای نیست که التهابی ایجاد شود و این گره با آرامش باز می شود، عنوان کرد: مسئولان مربوطه در شهرستان و استان خیلی منفعلانه با مسئله تیم برخورد کردند و اقدامات لازم را انجام ندادند که باید سریعا جبران کنند؛  ورود دستگاه قضایی و بازرسی برای بررسی آنچه در سالهای اخیر بر تیم گذشته نیز می تواند موثر باشد.

امام جمعه بندرانزلی  ضمن تبریک ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، آن را یکی از ارکان مهم نظام اسلامی دانست که دشمن خیلی درصدد تضعیف آن بوده و هست و بیان کرد: مسئولیت برگزاری انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و لازم است هماهنگی ها قبل از رسیدن انتخابات انجام شود و امیدواریم در شهرستان و مسئولان اجرایی و متولیان برگزاری انتخابات این هماهنگی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان خطبه اظهار کرد: شیخ زکزاکی یکی از روحانیون خستگی ناپذیر و بسیار مظلوم و موثر است که طی حمله ای توسط ارتش نیجریه در سال ۹۴ و در ایام عزاداری حضرت علی بن موسی رضا(ع) خانه اش را به آتش کشیدند و در حالی که سه فرزند شهید داشت، سه فرزندش را مقابل چشمان او و همسرش به شهادت رساندند و او را دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: درحالی که این پدر شهیدان در دادگاه نیجریه تبرئه شد اما هنوز در زندان به سر می برد و فرزند این روحانی مبارز از حال وخیم ایشان خبر داده و باید مسئولان دستگاه دیپلماسی ما به عنوان کشوری مسلمان از آنهایی که داعیه حقوق بشر دارند و ادعای دفاع از حقوق انسانها می کنند بخواهد با فشار آوردن بر دولت نیجریه شیخ زکزاکی را آزاد کنند.

 

 

همینطور در ارتباط با این خبر بخوانید:

تیمداری وظیفه فرماندار نیست / تا روزی که هستم از ملوان بندرانزلی حمایت می کنم